Geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Ciudad del Carmen, Mexico van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Geduld is een schone zaak - Reisverslag uit Ciudad del Carmen, Mexico van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Geduld is een schone zaak

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

15 Februari 2014 | Mexico, Ciudad del Carmen

Na een wat moeizame manier van inchecken (van balie naar balie) ontmoet ik bij de gate mijn collega Maria, gezellig om samen te reizen en daarnaast nog eens super handig dat ze afkomstig is uit Spanje dus vloeiend Spaans spreekt, geen overbodige luxe!

Wij gingen net in de rij staan voor de security toen er werd omgeroepen dat we helaas niet met dat toestel zouden vliegen vanwege 4 defecte toiletten. Na 2,5u vertrekken we in een ander toestel. Tijdens het vliegen even zitten werken op de laptop en opeens vraagt een steward wat ik op zo'n grote boot ga doen. Ik kijk hem met twee grote vragende ogen aan, ik was even vergeten dat er op mijn laptop een sticker van HMC stond :-) duhuh! Hij vertelde dat er zeker iets van 15 man van HMC aan boord van het vliegtuig zit. Ik had al het vermoeden dat er meer collega's aan boord waren want af en toe zag ik al mannen lopen in shirtjes met een HMC logo erop. In Mexico city brengt een agent ons naar ons hotel en ondertussen hebben we dus de andere collega's ontmoet, nog iets van 6 Nederlandse collega's en de rest Maleisiers. Na een korte nacht van 5 uur vertrekken we naar Del Carmen.

In Del Carmen worden we naar een hotel gebracht waar we eerst even uitgebreid ontbijten, ondertussen horen we dat we met de boot naar de Hermod zullen gaan en dat een stevig ontbijt dus wel aan te raden is, nou dat was zeker waar. Een bootreis van 6 uur bracht ons uiteindelijk bij de Hermod, gelukkig niet zeeziek geworden (er waren een paar mannen goed ziek geworden) en onderweg dolfijnen gespot toen ik in het zonnetje zat. Na ruim 36u onderweg te zijn nu eindelijk op de Hermod, met de crewbasket aan boord gekomen. Erg leuke ervaring, ma zou het helemaal niets vinden en gek worden van hoogtevrees :-)
Heel kort even collega's van kantoor gezien die gelijk weer met de basket van boord gingen, is even een hectisch momentje.
Heb een mooie hut voor mezelf en Maria naast mij. Ik stond ingedeeld op de nacht shift (00-12) maar na overleg met de Project Engineer besloten de shift van 6-18 te werken aangezien ik voornamelijk handtekeningen moet gaan verzamelen, wel zo handig om dat te doen terwijl de meeste mensen wakker zijn :-).

Om 19u een safety briefing gehad en daarna korte rondleiding, goed opletten want je raakt zo verdwaald.

Eerst indruk is errug gaaf, collega's zijn ontzettend aardig en vinden het leuk om te vertellen over hun job. Leuk om eens de andere kant te horen. Nu ben ik doodop dus ga mn bedje in.

X

  • 17 Februari 2014 - 08:31

    Je Broer [stalker]:

    hoi prit,

    ik dacht met dat uitgebreide ontbijt, die gaat de vissen voeren!!!
    maar nee hoor gaat lekker zonnebaden en dolfijnen spotten en er voor betaalt worden dat is dus beter dan in Australië
    handig trouwens de spelling controle!!!
    nou lieve zus nog een goede tijd daar en geniet er van
    sab doet jou werk hier wel

    kus xxx

  • 27 Februari 2014 - 08:12

    Piet:

    weinig stalkers hier, saai!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 62605

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: