Auckland & Hot water beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Auckland & Hot water beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Auckland & Hot water beach

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

28 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zondag ochtend om 8.45 hebben we ons gemeld bij kantoor van de caving. Omdat het nog niet zeker is of de activiteit door zou gaan hoeven we pas achteraf te betalen. We waren samen met een Duitse gozer, lekker klein clubje dus. In een gammel busje zijn door de regen met onze gids naar het punt gereden waar we onze wetsuits, laarzen en harnas aandeden in een container..het zag allemaal een beetje aftans uit. Eerst hebben we nog een beetje geoefend hoe we onze uitrusting moesten gebruiken tijdens het abseilen. Ik mocht als eerste 27m abseilen, daarna Jan..Voor Jan was het de leukse abseil die hij gedaan heeft, dus die zat alvast in de pocket :) In de grot was al iemand van de organisatie aanwezig, hij zat een soort moeilijk te kijken omdat hij niet wist of hij de rest van de tour door moest laten gaan. Toen ondertussen iedereen beneden was besloot hij het toch af te blazen, het water was ondertussen al 4cm gestegen in minder dan 30min tijd en dat was erg veel. Dus we moesten de grot weer uitklimmen, handen voeten gebruiken..was ook erg leuk om te doen. Het was erg jammer dat het niet door ging maar het goede nieuws is dat we de abseil en klim gratis hebben gedaan! Jeej weer een beetje bespaart en toch 2 uur van de straat geweest.

We zijn uiteindelijk naar Auckland gereden. Onderweg hadden we trek in een kip6 bij de Mac, dus wij bestellen; valt de stroom uit! Iedereen moest de zaak uit; stonden we daar beteuterd met een hongerige maag! Blijkbaar was de stroom in het hele dorp uitgevallen want ook de slagbomen waren naar beneden wat voor wat vertraging zorgde. Even verderop toch nog een Mac gevonden :)

Volgende dag heb ik om 10.15 een SH’Bam les gedaan bij Aucland New Lynn. De sportscholen hier zijn echt heel groot, ze hadden hier zelfs een crèche! Jan is ondertussen boodschappen gaan doen. De les was wel leuk voor 1x maar vond het niet echt voor herhaling vatbaar (Jac, Jam is idd leuker). S’middags zijn we naar de stad gereden. Rondrijden met een 7m lange camper in een drukke stad is niet echt fijn, dus we hebben ergens geparkeerd waar ruimte was en zijn toen maar gaan lopen…geen idee welke kant de stad op was..gelukkig de weg kunnen vragen. Op een gegeven moment stonden we voor het stoplicht te wachten, hoorde we Nederlanders praten, dus ik draaide me om…ik dacht toch echt een sport instructrise te herkennen van de sportschool, dus stapte op haar af, tikte haar aan: “sportinstructrisse?” zij “Ja” ik “ All in sports Alphen ad Rijn?” zij nog enthousiaster “JA!” Was het dus Chantal van de sportschool! Haha, Jac had al gezegd dat ze in Nieuw Zeeland was maar dat je haar dan tegenkomt midden op straat dat is echt bizar!

Na lang zoeken de stad gevonden, we hadden weer een missie: zand op de post doen voor pa. Nouw we hebben de dame van het postkantoor weer een smeuïg verhaal bezorgd om aan de etenstafel te vertellen..ze vond de enveloppe zwaar dus vroeg wat er in zat, wij “sand” zij “sand as in from the beach?” wij “yes”…ze wist niet zeker of ze dat mochten versturen, dus ze ging het nog eens vragen, ook de meerdere wist niet precies wat die er mee aan moest.. Wij uitleggen dat het voor de hobby van mn vader is “he collects sand for a hobby” Vervolgens uitgelegd dat we het vanuit Australie ook hadden verstuurd en dat, dat wel was aangekomen. Nou na veel twijfelen gaf ze ons een kaartje die we moesten invullen (info over de inhoud van het pakketje), zoo dacht ze, dat mag de douane mooi uitzoeken..haha!

S’middags weer terug gereden naar de sportschool (ik had een dag pas) en daar nog een uurtje Jam gedaan. De les werd gegeven door een man (Dion), was echt heel gaaf om te zien hoe hij bewoog, je kreeg er echt energie van! Ook de mensen in de zaal zijn super enthousiast: hier en daar hoor je “WHOOEEHOEE” “JEEEEJ” JEEEEHHH” van enthousiaste mensen. Jan heeft zich ondertussen vermaakt met de gameboy en het maken van het eten! Makkelijk zo’n huis op wielen. Na het eten zijn we richting hot water beach gereden, rond 20.30 de camper langs de weg gezet en daar de nacht door gebracht.

Helaas had de weerman het dinsdag niet zo goed voorspelt, het was namelijk bewolkt…en het was vloed toen we aankwamen, dat betekend dat je dus niet een gat kunt graven om de juiste plaats…dus niet in warm water kunt zitten. Helaas hadden we niet heel de dag de tijd omdat we vandaag weer terug moesten naar Auckland om wasjes te draaien..en vanwege de droogtijd moesten we uiterlijk 14u weer gaan rijden…omdat het weer niet beter werd en we eb niet meer zouden meemaken zijn we toch maar om 12u richting Auckland gereden..helaas dus niet meegemaakt waar hot-water-beach om bekend staat: warme water poelen…dat bewaren we voor een volgende keer ;-)

Op de camping aangekomen twee volle wasjes gedraaid en opgehangen. Toen om 18u weer richting de sportschool…ik ging de Jam doen van niemand minder dan Gandalf!! Hij is echt super cool, zijn moves zijn waanzinnig! Echt super genoten van de les (en dagen daarna van de spierpijn)!

Volgende dag rustig aan gedaan, koffer ingepakt, camper netjes gemaakt. We hadden een hotel vlakbij het inleverpunt van de camper, dus eerst bagage naar hotel gebracht, daarna camper weggebracht en vervolgens naar hotel lopen. Volgende ochtend zou rond 4u de wekker gaan vanwege de vlucht richting Fiji, dus we gingen op tijd naar bed..dit was het einde van ons avontuur in Nieuw Zeeland, op naar Fiji!

• 28 Januari 2011 - 07:54

Piet:

joehoe een nieuw verslag

• 28 Januari 2011 - 08:19

Raphael :

joe hoe hier ben ik toch leuk dat ik je voor liet gaan met de reacties . Groet mij

• 28 Januari 2011 - 09:41

Mich&Romy+Deenatje:

Wat een avonturen weer. Jammer van die grotten!! Maar ja heb je nog een keer iets te doen als je weer in New Zeeland bent hihi.
    Nog maar 1 weekje weg, de tijd is omgevlogen zeg!
    Geniet van het relaxen, enuh die massages klinken heerlijk!!

Tot volgende week!
    Groetjes van ons drie

• 28 Januari 2011 - 10:44

Fred:

Countdown.......the end is coming of the journey..........enjoy....for now..

greetz
    Fred

• 28 Januari 2011 - 21:24

A&S:

Yes weer een verslag!!!
    Wij reizen graag met jullie mee naar Fiji!

XXX