Wat een Waanzinnige reis! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Wat een Waanzinnige reis! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Wat een Waanzinnige reis!

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

04 Februari 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zoals beloofd zouden we nog een korte samenvatting schrijven over de afgelopen 10 weken. Wat we merken is dat het zo’n lange reis is geweest dat we goed moeten nadenken over wat we allemaal hebben gedaan/ meegemaakt…het is zoveel geweest! Omdat iedereen dingen anders beleefd hebben Jan en ik ons eigen stukje geschreven..Jan begint:

Voor mij was de vakantie 1 groot hoogtepunt, overal waar we zijn geweest en alles wat we hebben gedaan was leuk.
Er zijn heel veel dingen bij die ik niet had willen missen en er zijn misschien maar een paar dingen die ik, achteraf gezien, wel had kunnen missen al zou ik op dit moment niet eens weten wat dat dan zou moeten zijn. Natuurlijk zijn er dingen die we met de ervaring die we nu hebben anders zouden doen of aanpakken. Maar dat zijn dan kleine dingetjes.
Er zijn zelfs dingen waar we niet eens aan toegekomen zijn of die afgelast zijn door het weer. Er zijn dus nog redenen om terug te gaan!!
Absolute hoogtepunten zijn voor mij het Daintree National Park (regenwoud), Great Barrier Reef, het unieke Fraser Island, het supermooie variërende landschap op het zuidereiland van Nieuw Zeeland met bergen die er elke keer weer anders uit zien, met zn besneeuwde toppen, gletsjers, meren, vulkanen, geisers, fjorden en nog veel meer en alles wat je daar dan ook kan doen als wandelen, skydiven, raften, boottochten, helikoptervluchten etc.
Nog meer absolute hoogtepunten zijn het zwemmen met dolfijnen en de wereldsteden die we bezocht hebben; Hong Kong, Sydney en Los Angeles, wereldsteden met elk unieke en eigen kenmerken.
En natuurlijk was het weer ook niet onaardig. Ik heb 9,5 week in een korte broek gelopen!!!
Deze vakantie was een unieke ervaring die ik niet had willen missen. Als ik dan toch wat moet noemen wat ik wel gemist heb, zijn dat onze familie en vrienden, het (verschillende) eten uit Nederland, ons huisje waar we ons thuis voelen, voetballen, de gemiste wintersport en natuurlijk ons konijntje!

Vanaf nu schrijft Priscilla;
Qua hoogtepunten ga ik helemaal mee met Jan, echte uitschieters zijn; snorkelen Great Barrier Reef, Fraser Island, heel Nieuw Zeeland, Skydiven en zwemmen met dolfijnen. Niet te vergeten het contact wat we met het thuisfront hebben gehad, sommige mensen heb ik vaker via skype gesproken dan ik ze normaal in dagelijks leven spreek..heel gaaf om te merken hoe iedereen met onze reis heeft meegedaan. O ja en ik vergeet bijna; elke week een enveloppe open maken die ik had meegekregen van mn schatjes + het boekje lezen wat we hadden meegekregen (waaraan een hele hoop lieverds een bijdrage aan hadden geleverd)..erg fijn!

Wat zou ik de volgende keer anders doen? Ik zou geen 10 weken op vakantie gaan maar max 6 weken, ik zou veel minder kleding meenemen..verder zou ik niets anders doen…

Dieptepunten? Eigenlijk maar eentje die mij is bijgebleven en dat was tijdens oud&nieuw (Nederlandse tijd) toen zat heel zielig achter mn laptopje te huilen omdat ik iedereen thuis miste en ik wist dat iedereen op dat moment de glazen in de lucht hield en gezellig bij elkaar was..gelukkig daarna niet meer zo’n moment gehad.

Wat heb ik gemist? Iedereen die ik Lief heb en die niet bij mij waren, leuke dingen doen met mijn lieve schatten van vriendinnen. Nette kleding en hoge hakken aan; klinkt stom maar heb ook gemist om er “leuk, netjes” bij te lopen..ben mn slippers,slobber broeken en shirtjes helemaal zat en kan niet wachten om straks weer op hoge hakken te lopen! Verder heb ik het ook wel gemist om druk bezig te zijn, dus schrik niet er waren moment dat ik het miste om te werken..dus Piet en de rest, ik heb reuze veel zin om weer aan de slag te gaan! Ik heb ons huisje gemist en het schoonmaken ervan (ja ik ben een gek persoon..schoonmaken van ons huisje doe ik over het algemeen met veel plezier..muziekje aan een gaan!) mn corsaatje..hoop dat de auto nog heel is (zeker na het horen wie er allemaal in gereden hebben ;-)) Ons lief konijntje “Fish” die altijd heel enthousiast heen en weer rent als je langs haar hok loopt. O ja ook niet te vergeten; ik heb de voetbaltrainingen heel erg gemist, en het schreeuwend langs de lijn staan op zaterdag om Jan en z’n team aan te moedigen.

Vorige week toen we in Fiji waren hadden we het nog over wat we qua eten gemist hebben…toen hebben we gelijk bedacht wat we de eerste week gaan eten, hierbij een voorproefje; frikadellen, rodekoolschotel, bloemkoolschotel, spinazie, pasta ovenschotel, bietjes..qua sauzen; appelmoes, satésaus, frietsaus, curry (curry hebben ze niet in de landen waar we zijn geweest)

We kunnen terug kijken op een hele mooie reis waarvan we met volle teugen hebben genoten. We hebben gelachen, gehuild, ruzie gemaakt, geleerd en genoten! We kijken er naar uit om weer naar huis te gaan..tot snel!

  • 04 Februari 2011 - 20:09

    RAF :

    LEUK OM MET JULLIE MEE TE MOGEN DOEN

  • 04 Februari 2011 - 20:11

    Raf En Sab:

    tot gauw goede reis in een winderig nederland
    jammer dat het water te koud is (he piet)
    kus ons

  • 04 Februari 2011 - 20:15

    Raf:

    met fish is alles goed sabine vertelde dat hij goed verzorgd werd.
    met kids een aantal keer wezen kijken.
    en ben met piet in snowold geweest en ook weer op de plank gestaan.
    dus die wintersport kan nog dit jaar hoor. groet raf

  • 04 Februari 2011 - 20:37

    Sabrina:

    Hey lieverds, hier de laatste digitale Kus
    heel bijzonder dat we op deze wijze met jullie mee mochten reizen.Zien na jullie uit tot morgen.
    Kus sabxxxxxxxxxx

  • 04 Februari 2011 - 20:49

    Hee Hee :

    waar zijn jullie ze zijn nog niet thuis hoor wel volhouden,

  • 04 Februari 2011 - 22:09

    Tilly:

    hai we hebben jullie gemist. Prit ook met het wandelen op zondag. Evy had
    het deze week nog over voetbal, tegen Naim dat zij ook op voetbal zat ( trots dat ze was ) toen zei ik ,dat is kaboutervoetbal ! Toen keek ze wel een beetje sip. dus Prit misschien ideetje voor de zaterdag. KUS van mij

  • 04 Februari 2011 - 22:43

    Reinier:

    Hi Jan en Prit,
    nou julli laatste veslag, ik heb elke keer genoten van de vehalen, foto,s en reacties wat moet ik nu weer s,avonds doen op mijn pc oja naar auto,s kijken die ik niet kan betalen, nou het was in iedergeval erg leuk om met julli mee te kunnen reizen,maar nog leuker dat julli weer thuis komen tot morgen
    Dikke kus

  • 04 Februari 2011 - 22:49

    Piet:

    ja raf het water is helaas veel te koud .

    prit maak je borst maar nat maandag kan je aan de bak hahahahahah.

    jullie hebben wel gemerkt dat de inspieratie een beetje weg was maar ja ik zag al een posje uit maar morgen om jullie dan ook een echte knuffel te kunnen geven .

    bedankt voor deze site waar ik het typen een beetje kon leren,

    en bedankt alle mede stalkers .

    tot morgen en een goede reis .

    kus je broer

  • 04 Februari 2011 - 22:56

    TILLY:

    HE PIET LIG JE NOG NIET BED, JE KAN NU WEL TYP EXAMEN DOEN

  • 04 Februari 2011 - 23:00

    Anoniem:

    allen weel efen ales dor de speelinch kontroole haallen

  • 04 Februari 2011 - 23:03

    R.. ...:

    nog 17 uur en 9 min voor jullie landen
    dan lekker .....eten
    nu lekker slapen

  • 05 Februari 2011 - 12:44

    Priscilla:

    Hey Piet..ik heb maandag nog vrij he! Jemig, slavendrijver..ik moet alles nog inruimen, kasten opnieuw inruimen, maandagochtend boodschappen doen..naar de kapper..heb al een druk schema..dus volgende week maandag sta ik weer tot je beschikking..en ik denk stiekem zaterdag al..toch alvast even wat bijwerken, hihi kan het vast niet laten..
    Tot strakkies! Nu in Londen aant wachten op de volgende vlucht.
    ps. staat de vetpan al aan?? Heb erg zin in een Beckers, hihihi"

    Kus!

  • 05 Februari 2011 - 18:56

    Raphael:

    nou ze zijn geland en veilig aan gekomen(ed) op het vleigveld niet in gewicht.
    geniet van de frikandellen tot gauw.
    kus raf sab en kids

  • 05 Februari 2011 - 21:01

    Arno, Sab & Fish :

    O nee, Fischie is weer van jullie, das waar ;-)! Frikandellen gesmaakt? Vast wel.
    Leuk zo'n samenvatting! Wat een ervaringen hé..
    Het was een fijne begroeting net, merkte dat ik blij was dat jullie weer voor ons stonden!
    Tot morgen, bij onze meidenavond. Ik heb er zin in. Ga nog lekkere muffins maken, dat proeven jullie morgen wel!

    XxX Ar&Sab.

    ps. We missen jullie huisje wel ... Als ik maandag na me werk maar niet jullie kant op ga...
    Doei Lieverds!


  • 06 Februari 2011 - 10:55

    Jet:

    lekker weer thuis,....
    Leuk jullie laatste verslag gelezen,..
    Toch te veel frikadellen gegeten,lekker naar huis gelopen, zie je vanmiddag,..en euh,..... misschien kunnen we van de week skype!!!
    Geniet lekker van je huisje,
    Kus jet

  • 10 Februari 2011 - 16:51

    Niemand?:

    Niemand meer hier....

    Suf


  • 10 Februari 2011 - 18:44

    Iemand:

    ja hier nog iemand
    kijk regelmatig maar het is ook helermaal over.
    zullen ze al thuis zijn.
    ik zie geen nieuwe verhalen meer.
    .......!!!!!!?????
    wie is niemand?

    ja suf he

  • 10 Februari 2011 - 22:00

    Nog Iemand:

    Nou, inderdaad suf!
    Ze zijn weer thuis...
    Jammer, geen spannende belevenissen, niets meer te doen voor de stalkers...

  • 12 Augustus 2011 - 06:46

    Peter Van Duijn:

    Hoi jan, je bent lastig te vinden op het net!!! Vandaar op deze manier mischien dat je dit leest? google mij maar je komt mij vanzelf wel ergens tegen. Ik hoor het wel gr je ouwe maatje peter panfluit

  • 27 September 2011 - 10:24

    Opper Stalker:

    ik hou jullie nog steeds in de gaten hahahahahaha
    wie zou dat nou toch zijn ???????????????

  • 26 April 2012 - 09:17

    Opper Stalker :

    niks te beleven tijd voor een nieuwe wereld reis jan en prit
    xxx

  • 10 Februari 2014 - 16:14

    Opper Stalker:

    joehe pritje gaat weer opreis, we kunnen weer volop stalken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 62673

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: