Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

22 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Gisteren zijn we naar Rotorua gereden, aangekomen in Rotorua blijkt dat we dus ongeveer 20 minuten voor Rotorua er af hadden moeten gaan voor de geisers enzo..wij dus weer vrolijk terug rijden..de stank gaf aan dat we de juiste kant op reden!

We kwamen rond 15.15 aan, dus het was lekker rustig in het park. We hadden een foto opdracht; een zelfde foto maken als Mars en Jet (foto van de foto is ook toegevoegd, die hadden we van te voren gemaakt, zodat we in het park nog eens naar de juiste pose konden kijken)..ik maak nog even een kleine flashback, omdat ik mijzelf graag belachelijk maak (nee, okay, omdat Jan wil dat ik dit ook nog even meld) Uit dit verhaal blijkt dat ik in gedachten nog 20 ben, maar helaas tot de conclusie ben gekomen dat ook ik ouder wordt ;-)

We waren onderweg naar de geisers toen Jan vroeg "hoe lang geleden zijn Mars en Jet hier geweest?" Ik zat ondertussen wazig voor me uit te staren...Jan vervolgde "19 jaar geleden??" toen werd ik opeens wakker "NEEE JOH!!! HOE OUD DENK JE DAT IK BEN DAN??" Op dat moment begonnen mn hersens eindelijk te werken...uhm het was inderdaad 19 jaar geleden (ongeveer) ik was namelijk 5 en ben dus geen 20 meer maar al 24! 19 jaar geleden klinkt gewoon zo lang geleden en dat zou beteken dat Mars en Jet rond de .... okay, hier hou ik maar op..maar ik denk gewoon dat nog rond de 30 zijn (slijm, slijm) We hebben er nog heel de middag om kunnen lachen, haha!

De geisers waren erg apart om te zien, al die kokende modderpoelen, rare kleuren. Het is een vulcanisch gebied en het wordt dus opgewarmd door de warmte uit het midden van de aarde.

Volgende dag zouden we naar Agrodome gaan, in de folder leek het alsof je constant tussen de schapen, alpaca's en lama's zou kunnen lopen, dus ik was die ochtend al zo enthousiast als een klein kind! We komen daar aan en nemen een combo ticket: en een farm tour en een schapen show..onderweg helaas tot de conclusie gekomen dat mijn hersens gisteren een total black-out hadden, want de schapen show begon om 11u en wij reden 11.05 de parkeerplaats op :-( Ik moest en zou de show zien dus we moesten nog tot 14.30 wachten en zouden dan de tour van 12.10 doen. Ik had verwacht dat we (lees ik..Jan is een toeschouwer die gepaste afstand houdt) in de tussentijd dus gezellig tussen de diertjes konden lopen..maar dat was dus niet zo..geen beest te bekennen! Dus wij op onderzoek uit..we zagen in de verte iets wat op schapen leek, maar halverwege werden we tot halt geroepen: we mochten daar niet komen...ook zo beteuterd als een kind hebben we nog even in de camper door gebracht totdat de farm tour zou beginnen..met z'n alle in een kar die door een trekker werd getrokken, wiiihoee! Nee maar serieus, het was een leuke tour, ze heeft interessante dingen verteld. Ze kweekte ook kiwi's daarvan mochten we nog wat sap/ wijn proeven. Halverwege kwam het moment supreme! uitstappen en de schapen, alpaca's eten geven..nou de zon ging spontaan feller schijnen! Was echt heel leuk om weer tussen de schapen te staan..denk dat de foto's genoeg zeggen..en dan de Alpaca;s -> die zijn zoooo liefff en zacht!! Ik ben verliefd! Mam volgens mij heeft u nog een braak stukje gras achter het huis..ik weet er nog wel raad mee..en een bijkomend voordeel, ze blehren niet!

De schapen show was erg leuk om te zien, al moet ik zeggen dat ik het eigenlijk een beetje zielig voor de schapen vond..met voer worden gelokt, vervolgens moeten ze ongeveer 1 uur op een plateau staan aan een kettingje.
Er werden 3 vrijwilligers gevraagd voor het melken van een koe (ook weer een openbaring voor Jan..ik voel me echt een boerin, want ook dat had ik al een keer gedaan) De man koos drie mensen uit en opeens stonden er 8 op het podium! Bijna allemaal koreanen! Ze zijn ook best asosial want ondertussen bleven er stiekem koreanen aansluiten in de rij! Dus de man heeft er een paar laten melken en vervolgens laat hij de rest staan voor de volgende act; de fles geven aan lammetjes! Ik wist dat, dat ging komen dus had mij voorgenomen om op het moment dat er om een vrijwilliger werd gevraagd, echt super enthousiast te gillen, springen etc! Maar goed zo ver was het dus niet gekomen vanwege die &%^%#%te koreanen!

Na afloop konden we de lammetjes nog aaien, dat was echt een super moment! Ze waren echt heel lief en mak!

Het is ondertussen gaan regenen maar dat maakt voor morgen niet uit, dan zullen we een groot gedeelte van de dag onder de grond zijn in een grot; abseilen, glow wormen bekijken, black water rafting, caving en klimmen..

Op 26 januari leveren de camper in en op 27 januari 7u vliegen we richting Fiji.

Wrs nog een reisverslag in Auckland schrijven en daarna 5 dagen (reisverslag)rust en niets doen op Fiji!

oja, vanavond aan het kokkerellen geslagen in de camper..vond het er zo lekker uitzien, dus maar even een foto van gemaakt, weten jullie gelijk wat wij hebben gegeten :-)

  • 22 Januari 2011 - 08:14

    Jan En Priscilla Haasnoot:

    al 15 minuten verstreken en nog geen reactie? Piet heeft zich verslapen!!

  • 22 Januari 2011 - 09:03

    JW, Fransine En Kids:

    Hi Nieuw Zeelanders zijn jullie daar blijven steken in November? Hier is het nl al januari. Geeft niet hoor.
    Hartstikke leuk om al je verhalen te lezen Prit, en ook de reacties zijn geweldig. Ben ik ook een keer de 1e die jullie verhalen leest.
    Geniet nog van laatste weken. Hier is het koud, nat en vies dus dat wordt straks weer afzien!
    Dikke kus van ons allemaal
    ps. Jara vond de dolfijnen geweldig!!

  • 22 Januari 2011 - 09:06

    Lisa:

    Aaaahh! Tweede!! Ff lezen hoor!! :-)

  • 22 Januari 2011 - 09:11

    Jan En Priscilla Haasnoot:

    What? November, waar heb je het over ;-)

  • 22 Januari 2011 - 09:24

    Lisa:

    Aaachhhhh! Wil je voor mij ook zo'n wollig ding meenemen, ik heb ook een tuin(tje) dus hij past er vast wel in, zo lief!! Tabitha wilde geloof ik ook een geit dus doe er dan maar twee! Maar wat een mooie foto's weer, jullie foto opdracht is goed gelukt! Heel grappig! En wat spannend wat jullie gaan doen, klimmen in grotten enzo daar heb ik pas nog een film over gezien. En die foto van dat eten, leuk geprobeerd, maar volgens mij zaten jullie stiekem gewoon in een restaurant.... Hahaha! X Lisa

  • 22 Januari 2011 - 11:38

    Ed En Nel:

    Hoi jan en prit,
    zie dat prit zich helemaal thuis voelt tussen al die lama's enz.Veel foto's van een vrolijke prit.

    Geen foto gezien met Jan tussen al die beesten!!!
    Was jan misschien een beetje bang????

    ed

  • 22 Januari 2011 - 11:41

    Ed:

    Waar is Piet met zn snelle reactie gebleven???
    Tijd verslapen!! of vandaag ineens toch wat werken??

    :) :) :)


  • 22 Januari 2011 - 12:05

    Jet:

    Jeetje Piet wat is er met je aan de hand????
    heb je het echt zo druk!!!!!!

  • 22 Januari 2011 - 12:16

    Rectificatie :

    Mars en Jet waren in 1995 in NZ,dus dat is 16 jaar geleden , dat betekend dat zij dus toch rond de 30 zijn.

  • 22 Januari 2011 - 12:20

    Jet En Mars:

    Onwijs leuk al die alpaca's snap(en is aan jou te zien)dat je er gek op ben,...

    Nou opdracht is goed geslaagd hoor!!!!
    echt Vet daar he, zag dat ze nu wel een hekje hebben neergezet!:)

    P.S wanneer mogen we een keer bij jullie eten ,ziet er goed uit!!!

    Kus van ons

  • 22 Januari 2011 - 15:07

    Waar Is Piet.....?:

    Wie gaat er ff bij Piet kijken?

    X

  • 22 Januari 2011 - 15:16

    Raphael:

    zo hier weer een berichtje.
    bij ons is het nu 22 januari.
    bij jullie dsenk ik 23 januari.
    en betere temperaturen als bij ons.
    jan heeft denk ik aan prit wijsgemaakt dat hij allergies is voor de dieren,
    hoefde hij er niet tussen te lopen.
    of hij maakte de foto,s van enige afstand.
    nou trouwens ik weet niet of je jan al eens met fish heb zien spelen dat is pas een dierenvriend.
    piet zal wel druk aan het leveren zijn.
    kan niet anders.!!!
    nou geniet nog even van jullie camper(tje).we horen wel weer als jullie in auckland zijn.tot gauw kus van de kids
    :) :) :) :)

  • 22 Januari 2011 - 15:18

    Ar&Sab:

    Hej scheten!

    Yes, weer een reisverslag, maar niet als eerste :-( Jullie hebben ook zoveel fans! :-(

    Wat een vet coole schapen! Ik heb zelf niks met die beesten maar deze zijn wel echt heel scheetig om te zien, ze zien er allemaal anders uit! leuk

    Gaaf die activiteiten in een grot, wel voorzichtig zijn hé..

    Ik vind ook: foto-opdracht is geslaagd!

    Hier net gedweild... ben nu kippensoep aan het maken.. hoop dat ie lekker wordt.

    Tja nog twee weekjes, dan weer naar Nederland! Dat bekent nog ongeveer 2 a 3 reisverslagen.. dat wordt echt afkicken straks als jullie weer terug zijn...

    Verder geen nieuwtjes, behalve dat Ben the Voice heeft gewonnen.. YEAH
    hihi

    Nou veel plezier nog.

    Kus uit een regenachtig NL

    XXX A&S


  • 22 Januari 2011 - 15:30

    Willy:

    aaah, hoeveel passen er in de camper?, hier ook graag twee stuks, plek zat onder de trampoline :-)
    is piet al terecht?

  • 22 Januari 2011 - 17:51

    F,N&M:

    ha Lieverds,
    zijn op visite bij A en S en lezen jullie belevenissen, leuk hoor!
    We gaan nu eten, ben benieuwd.......ruikt wel aardig ;-)
    Dikke knuf van ons 5 en!

  • 22 Januari 2011 - 18:30

    Piet:

    ja ik moest weer in de lucht gebracht worden [iets met de verbinding] .

    maar wauwhhh wat gaaf als je gemist wordt,ik denk dat ik maar 10 maanden op wereld reis ga er is waarschijnlijk genoeg draag kracht gezien het vorige verslag ,ik kan inmiddels ook aardig typpen hahahahha.

    en prit al die besteen zien er heel leuk uit maar ik woon ook achter dat braak stukje land weet je wel , en je zegt wel dat die alpaca"s geen geluid maken maar bij ma gaat alles blehren en blaten , hahahaha

    en die enthousiaste glimlach bij die schapen doet me denken aan toen je nog zo klein was , schatig hoor

    en ja ik wist het wel als je de eerst wilt zijn moet je in de lucht blijven,
    we krijgen in ieder geval nog weer een kans .

    bedankt Jan Prit , kus

    aan alle mede stalkers bedankt !!!!!!

  • 22 Januari 2011 - 19:20

    A.b Te A:

    vraagje:
    Zijn de schapen daar voor de wol of worden deze puur voor de shoarma gefokt.


  • 22 Januari 2011 - 19:24

    Netty:

    ha daar ben ik weer met ons eetverslag, de soep was heerlijk, ja met echte schaap eh kip bedoel ik, alleen ik moest wel heel stil zitten, anders rolde m'n stoel richting Zijde....tis hier wat 'heuvelachtiger als int oosten,maar tis gelukt, stoel staat nog aan tafel en zonder knoeien (ja tante wordt ook dagje ouder hi hi ) netjes de soep naar binnen geslobberd.....oh we krijgen nog een toetje mmmmm tot schrijfs maar weer! Kus!

  • 22 Januari 2011 - 19:45

    Mich&Romy+Deenatje:

    Leuk om te zien en te lezen.
    Dus als we goed rekeningen is Roy euh....... in New Zeeland verwekt/????

    Kus van ons

  • 23 Januari 2011 - 07:34

    Ed En Nel:

    merk dat we langzamerhand naar jullie uit beginnen te kijken, hebben jullie daar ook last van, of stellen we ons gewoon aan?

  • 23 Januari 2011 - 09:13

    Priscilla:

    ik heb er al ongeveer 3 weken last van..dus het ligt niet alleen aan jullie :-)

  • 23 Januari 2011 - 18:03

    Iris:

    hoi jan en priscilla. leuk dat jullie tussen die schaapen hebben gelopen. en dat jullie op de zelfde plek zijn geweest net als ome marcel en tante henriette. en door de fotos zie ik dat jullie het super leuk hebben.en ik mis jullie heel erg. doei.

  • 23 Januari 2011 - 18:43

    Marcel:

    Nee, Roy is daar niet verwekt, wel verwoede pogingen gedaan!!!!!!!!

  • 23 Januari 2011 - 21:31

    Els Bal:

    Hi J en P ik heb weer genoten v jullie verslag en foto s en de reactie s leer ik m n Familie wat beter kennen ik heb heimwee naar jullie tot gauw geniet nog maar even D KUS Els XXX

  • 23 Januari 2011 - 22:06

    Natasja:

    hoi jan en prit leuk dat we zo mee kunnen kijken met jullie avonturen.nog veel plezier daar.groetjes jaco natasja sjacco en gabrielle

  • 24 Januari 2011 - 10:52

    Ed:

    Hey jan,hoe is t eigenlijk met jouw??hoor en zie alleen berichtjes van prit.
    Of ben je op de foto's verkleed als lama.
    ik zie haar ook met een afro schaap,als ik diep in zn ogen kijk lijken het jouw ogen.Ben je hier verkleed gegaan????

    En die foto van dat bordje eten??
    Is dat vlees toevallig een stuk schapenvlees??

    nou,tot gauw.

    ed

    Nou

  • 25 Januari 2011 - 18:35

    Ruud En Gea:

    Hoi daar Jan en Prit, eindelijk een reactie van ons, ontzettend leuk om met jullie op deze manier mee te kunnen/mogen doen, met jullie vergeleken is het hier maar saai(echtniet). Het Leven bruist en is gelukkig vast. Gelukkig is het voetballen weer begonnen en ik mocht afg zaterdagavond mee naar het hol van de leeuw (De Kuip vak R) echt genieten zeker toen De Graafschap in de 88e minuut de 0-1 maakte en het legioen ontplofte!! overigens verloor Ajax met 3-0 van Utrecht en won ARC met 2-0 van Katwijk. (sorry Prit ff mannenpraat). Rimmon zit in een nieuwe poule en heeft zaterdag leuk gebalt en ook nog gewonnen. Nou Prit skypen wordt denk niks want de tijden dat ik kan lig jij lekker ruim in de camper. veel plezier tot gauw. xxx

  • 25 Januari 2011 - 21:53

    Raphael :

    hier nog een groet van ons
    jullie gaan zo de camper inleveren.
    ooeeee spannend (prit)
    vonden het leuk om met jullie mee op vakantie te zijn.
    hebben alles ook meegemaakt.
    dikke kus en knuffel van sen en luc
    lekker nog even bruin worden(spuiten)
    op fiji.
    via la en londen richting huis.
    eindelijk weer aan het werk jan
    tosti,s boterhammen met hagelslag en limonade we hebben het wel gemist.
    tot gauw op de after (fri ...... )party.
    :)

  • 25 Januari 2011 - 23:12

    Jan:

    Hey Ed,
    ik ben er ook nog hoor... die foto van prit met dat afro schaap dat ben ik inderdaad..ik had me al een tijdje niet geschoren en dan lijk ik blijkbaar al gauw op een schaap...ook niet zo gek als je de achternaam van moeders kent natuurlijk...Maar ik sta niet zo vaak op de foto omdat ik er niet zo goed op pas... je weet wel...door mn steeds groter wordende buik. En prit is natuurlijk veel knapper als ik (dat hoeft niet door iedereen beaamd te worden) dus die staat er wat meer op en iemand moet toch de foto's maken he...
    tot over anderhalve week!!

  • 26 Januari 2011 - 06:59

    Arno&Sabine:

    Hi! Inmiddels waarschijnlijk afscheid moeten nemen van jullie XL-camper! Op naar Fiji....
    Mmm heerlijk zonnen en luieren! Nog lekker anderhalve week vakantie houden hoor!!! Daarna mag je weer een "aantal" weken..... voor jullie weer vakantie hebben! ;-) Ook wij kijken naar jullie uit..

    Echt suf dat ik je skypeoproep had gemist! Maar ja, over anderhalve week spreken we elkaar live, veel leuker!

    Nu gauw naar kantoor, kijken of daar nog wat te doen is.. vast wel ;-)

    Kiss Kiss van ons!!!!!!!!!!!!! XxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxX

  • 26 Januari 2011 - 07:58

    Jan En Prit:

    om de pijn voor jullie te verzachten, we gaan straks 5 dagen naar Fiji waar het (vooralsnog) elke dag zal regenen..dus niets zonnen..en dan vermeld ik nog geeneens hoeveel geld we daaraan kwijt zijn :-(

  • 27 Januari 2011 - 16:27

    Jet:

    Ach ik hoorde dat de zon voor jullie schijnt!!!

    Rust maar lekker uit van jullie vakantie hoor!(dat klink toch best raar!!)

    Geniet er nog van en tot bijna,
    Kus xxxx ons

  • 27 Januari 2011 - 16:53

    JW, Fransine En Kids:

    Hoorde dat het weer hartstikke mee viel en dat het een geweldig hotel is.
    Fijn om te horen, geniet er nog maar van, rust lekker uit.
    Dikke kus

  • 27 Januari 2011 - 20:08

    Raf En Sab :

    hier een berichtje van ons. fijn dat het goed weer is. Zouden jullie wat foto,s van fiji kunnen nemen van de omgeving .ben wel benieuwd hoe het daar is. Lekker zwemmen en niks doen en eten . geniet er van tot gauw groet van ons kus van kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 62691

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: