Tongariro crossing - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Tongariro crossing - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Tongariro crossing

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

20 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Vandaag zijn we dankzij een tip van Coen voor maar 70 dollar een dag naar de maan geweest!

Na helaas voor mij een korte nacht van maar 4 uurtjes slaap (lag rond 2.30 nog wakker, toen een smsje van mn moeder, jeeej! Alsof ze wist dat ik nog wakker lag, daar zal ze wel moeder voor zijn, hihi..daarna nog even heerlijk kunnen slapen) ging om 6.15 de wekker, rond 7.30 werden we opgehaald door een shuttle bus die ons naar het begin punt van onze 19,4km lange wandeling zou brengen; Mangatepopo. Eerdere informatie die we hadden was dat de bus om 16u en 17u weer terug zou gaan naar de camping (vanaf eindpunt; Ketetahi). Dat gaf ons ongeveer 8 of 9 uur de tijd voor de wandeling. Toen we bij het beginpunt aankwamen werd ons verteld dat de bus nu 15.30 en 16.30 zou rijden, waarop Jan zei “nou dat wordt flink aanpoten” Op hetzelfde moment loopt er een ouwe tang voorbij die zegt “that should give us plenty of time” haha, over meningen verschillen gesproken! Ik heb daar op straat keihard staan lachen..op dat moment was het gewoon super grappig :) Er waren alleen maar oudere mensen in onze bus en ze gingen allemaal als een malle de berg op! Er was een stel die ik in de bus vanuit mijn ooghoek had bekeken waarvan ik niet kon voorstellen dat ze dezelfde tocht zouden doen (spijkerbroek, gympjes)..nouw toen we uit de bus waren, zagen we alleen nog een blauwe streep, zjoeff weg waren ze! Uhmm we hebben dus geleerd, oudjes moet je niet onderschatten..maarrrr! het was nog maar het begin van de wandeling dus we hadden nog kans om ze in te halen, haha, wacht maar!

De wandeling was echt WAANZINNIG! De mooiste die we in ons leven vol met lange wandelingen (ahum) hebben gemaakt! Alsof we inderdaad op de maan liepen, je kon goed merken dat het nog een active vulkaan was, hier en daar kwam zwavel omhoog en dat rook je goed! De eerste helft van de wandeling bestond voornamelijk uit stijgen en de tweede helft uit dalen..Het was pittig maar goed te doen tijdens de klim, je moet wel een beetje conditie hebben want het vraagt uiteraard wel wat energie. We vonden dat er erg veel andere wandelaars waren op de route, we hadden verwacht dat het (gezien de lengte) wat rustiger zou zijn. De tweede helft van de wandeling leek alleen veel langer te duren! Op een gegeven moment leek er geen einde te komen aan de afdaling..elke keer bleef je in de verte maar een pad zien waarvan we hoopten dat, dat niet het pad was waar wij nog op moesten lopen.(helaas was dat dus wel het geval). Onderweg kreeg ik last van een melige bui, lekker gek doen zodat Jan zich gigantisch geneerde :), je weet wel…twee vingers achter iemands hoofd voordat ik die persoon net inhaalde, Najib Amhali fragmenten nadoen (“ik sta nog geen kwartier te pissen…”,
“sapperdeflapiee jij gaat naar een lekker warm landje..”, “en toen ging alles in slowmotion..”) Jet en Mars begrijpen wel wat ik bedoel…dat je zo hoeveel lol kan je met jezelf hebben, haha! Jan kon opeens vloeiend Engels praten, in de hoop dat mensen niet zouden merken dat hij bij mij hoorde.

Op een gegeven moment ging de melige bui over in neidigheid (ik weet het, das geen ABN) omdat er geen eind kwam aan de wandeling! We dachten dat we kilometers hadden afgelegd, haalde de ene na de andere in en voelde ons net een stelletje afgetrainde mariniers, bleek dat we dan maar 2 km hadden afgelegd..Dus ik zette er nog een stevigere pas in..nu was ik er klaar mee!! Gelukkig nog wel kunnen genieten van de omgeving die ondertussen was veranderd in een regenwoud..ook weer erg mooi!

Maaarrrr na 6,5u hadden we de finish bereikt! Wat blijkt? Heepy en Heepy in de spijkerbroeken waren eerder gefinished dan ons! Nou respect voor de oudere mensen!

Uit betrouwbare bron hebben wij vernomen dat Ad nog wat weekjes vrij heeft…wij kunnen wel een tip geven: boek een ticket naar NZ en ga samen met San deze wandeling doen..dat is echt moeite waard!

  • 20 Januari 2011 - 07:39

    Piet:

    hoihoihoihoi al weer een berichtje

  • 20 Januari 2011 - 07:56

    Piet:

    ja prit je had wel wat kunnen oefenen met mij , ik weet hier onder de zee spiegel ook wel een paar wandelingen van 19 km .

    1 puntje van slechte voorberijding dus hahahaha.


  • 20 Januari 2011 - 08:15

    Sabrina:

    Hey lieverds,heb weer na jullie uigekeken hoor!
    Alleen een beetje jammer dat ik om kwart voor 8 voor het laatst gekeken heb of jullie wat gestuurd hadden.
    Piet,je was me toch weer voor gefeliciteerd!!!

    Maar Prit, ik heb weer heerlijk genoten van jullie avonturen.ik zie het helemaal voor me.....jij eerst giga melig en gek(en dan vooral jan zijn gezicht daarbij TOP!!)en daarna langzaam zwaar geeriteerd de berg af wandelend hihihi herken me zelf een beetje terug hier.
    Lijkt me wel super gaaf om zo mooie wandeling gedaan te hebben.
    en Ja,over oudjes gesproken....die moet je zeker niet onderschatten.
    voor je het weet rijden ze rond in een bus door spanje hihi.

    Dikke XX en dank jullie wel dat we weer met jullie mee mogen doen.
    Bay Bayxxxxxxxxxxx

  • 20 Januari 2011 - 08:15

    Jet:

    het ziet er gewoon eng uit daar,..

    Ben blij dat de dvd van pas komt, zag het helemaal voor me!!!
    Kus jet

  • 20 Januari 2011 - 08:18

    Piet:

    even een reactie op Ed en Sabrina :

    ja ed je moet het een beetje aan voelen , ik sliep al erg onrustig en dacht er zou weleens een verslag kunnen komen en ja hoor .

    en werken wat is dat voor een vies woord >>>>>>>>> hahahhahaha.

    Sabrina : ik ben hard aan het nadenken over een maandelijkse collum hier kom ik nog op terug ,

    ik zou voor willen stellen om Jan en Prit als ze terug zijn met z"n allen te sponseren en opeen echte wereld reis te sturen , bijvoorbeeld 10 maanden .
    het lijkt mij dat er voldoende draag kracht voor is .

    en Sabrina ik was iets vroeger naar bed gegaan ja , ik was namelijk kapot ,
    het bleek een goede zet want lekker uitgerust en wel de pc in het kantoor aan geslingert en tot mijn grote verbazing weer een verslag .
    tip voor Sabrina
    je zou ook een smsje kunnen sturen .

    bedankt JanPrit voor deze ruimte op de site . P.S. ik tiep al met 2 vingers .

    hahahahhaha

    tot gauw mede stalkers

  • 20 Januari 2011 - 08:23

    Jet:

    Nou Sab jij zit thuis dus ook (net als Piet!) alleen maar achter de computer!!
    te wachten tot er weer eens wat gebeurt!!!

  • 20 Januari 2011 - 08:26

    Jet :

    Idee(voor piet z'n column)

    "Help piet en sab de tijd door!!!!"

    Of "het wel en wee in boskoopcity"door P B uit B


  • 20 Januari 2011 - 08:43

    R B Te B :

    ik ga wel gewoon aan het werk die snaveltjes moeten toch gevoed worden ik heb het niet zo op de pc zit er eigenlijk nooit achter. Het klopt dat is sab die steeds online is . Tot gauw mijn tostie is op ik ga weer beginnen jan en prit tot gauw . Jan ik ben bijna klaar op het klusje op de 4e verd dus je kan bijna naar huis komen groet mij.

  • 20 Januari 2011 - 08:51

    Jet :

    Wauwww, hoe langer ik wacht hoe meer foto's!!!! echt vet daar, ik ruik de zwavel al ,( dit is toch wel het mooiste eiland hoor!!)

    Ja ik weet het ,je hebt iets gezegd over oplaoden en zo!!!

  • 20 Januari 2011 - 08:58

    Jan En Priscilla Haasnoot:

    Ed, het is gewoon koud..al moet ik zeggen dat Jan niet zweefde op de maan, zal je dan toch gelijk hebben??

    RB uit B, hoe kan het zijn dat je aan het internetten bent in de baas zn tijd? Die leest misschien ook af en toe onze reisverhalen..ik zou maar uitkijken.

    even voor mn dislectische broer: typ ipv tiep..wel super lief om elke keer te lezen hoe je sommige dingen schrijft!

    Ennuh ik heb een tip voor al mijn (schoon)broers en zussen die dit medium gebruiken om met elkaar te communipraten, verdiep je eens in hyves..daarbij kan je ook reacties bij elkaar achterlaten..en vriendjes worden van je eigen kinderen..kan je ze tegelijkertijd in de gaten houden, twee vliegen in 1 klap!...zeker met de pubers...weet je het nooit

  • 20 Januari 2011 - 09:24

    XXX:

    HA HA HA HA ;)

  • 20 Januari 2011 - 09:24

    XXX:

    HA HA HA HA ;)

  • 20 Januari 2011 - 13:27

    Piet:

    bedankt Prit dat je me coriegert [zal ook wel niet hellemaal corect zijn] maar als ik het tiep typ dus dan zie ik wel dat het niet helemaal klopt maar zie ook niet meer mogelijk heden ,
    t is wel duidelijk dat ik iets minder heb gekregen dan jij ,
    de sterren zullen wel in een betere lijn gestaan hebben bij jou of zo.

    O... en als je terug bent dan moet er flink gewerkt worden want op de 1 of andere manier heb ik een werk achterstand op gelopen .hahahahahha

    kus je broer


  • 20 Januari 2011 - 15:09

    O.Leo En T.Anne:

    Schitterend zeg, geen tijd gehad om een duik te nemen in dat meertje?Hebben jullie nog gesteente mee mogen meenemen, wij zijn nm ook eens in zo'n krater geweest, die kleuren zijn zo omdat er koper en ijzer in zitten he,ja en dan die geur is ook intens deed me ergens aan denken(nou ja laat maar)genieten jullie nog maar, we gaan jullie toch wel missen nu. dikke kus van ons

  • 20 Januari 2011 - 15:11

    Mich&Romy:

    Jeee weer twee verhalen, en mega veel berichtjes.
    Dus ben het laatste uur op mijn werk wel prima door gekomen!!

    Haha moet nu wel lachen met mijn berekening van zondag zo'n vier uurtjes lopen. Maar ik had ook verstaan 17 km dat scheelt toch wel twee uur wandelen haha.

    Echt super super gaaf die foto's en filmpje!!

    Prit heb je het filmpje van Deena al bekeken? Ze is echt hard aant oefenen met staan en lopen! Ze moet ook wel want ze heeft nog maar twee en halve week whaaaaaa.

    Miss is 10 maanden wel een goed idee piet! Dan kan Deena zeker weten rennend Jan en Prit verwelkomen op Schiphol :D.

    Fijne tijd nog daar dikke kus van ons
    ook voor de rest van de bekende :D!

  • 20 Januari 2011 - 17:02

    S. R.-W. Te B:

    Zo zo wat een levendigheid op de leukste, gezelligste site van dit moment!

    Jan en Prit: Heel leuk! Weer zo snel een nieuw verslag! Yes! En super mooie omgeving zeg, t lijkt wel een film.. Wel blaren gehad zeker...

    Als je even een paar uurtjes niet kijkt, heb je gelijk 1 uur nodig om alles bij te lezen met al die enthousiasterikken!... Tja, er zijn ook mensen die wel werken ;-) ...

    Nu snap ik gelijk waarom Arno steeds zo laat thuis is.... die loopt ook op een klus van 4 verdiepingen..

    Piet: Wij willen ook wel enige inleg bieden voor de 10 maanden wereldreis ;-) Net nu ik me een echte Boskoopse begin te voelen, moet ik weer weg HAHA ;-)

    Scheten, nog veel plezier en daar komt ie weer... ik kijk uit naar het volgende verslag... :-)

    KUS van ons


  • 20 Januari 2011 - 19:22

    Hyves Is Mega Saai:

    Hyves is saai,prit.

    Je zou eens met ons moeten skypen.

    Dat is echt leuk.

    We hebben hier een hoop pret ermee.

    Oeps,ben ik je nu jaloers aan t maken??

    O bijna vergeten.ff die berichten lezen.

    a.b te a


  • 20 Januari 2011 - 19:24

    Coen:

    Misschien moeten we samen eens een reis gaan doen.

    Ik heb al wat ideeen uitgewerkt.

    Bespreek het wel als je terug bent.

    xx

  • 20 Januari 2011 - 21:38

    Alphense Bergen:

    Dank lieverds, had even niet op de site gekeken en dan bom ineens weer veel beLevenissen. Zien de mooie foto's, wat een karwei steeds weer dat schrijven, fotograferen en dan weer op de site zetten...
    Gaaf, dat maanlandschap. Anne reageert er op; wij waren weleens boven op de (nog rokende) Etna. fascinerend.
    Wat een activiteiten.
    Dank voor jullie email.... We blijven benieuwd naar jullie escapades.
    Arrivederci.
    Kus

  • 21 Januari 2011 - 18:25

    Vincent En Petra:

    Wat een mooie plaatjes allemaal en wat een leuke reacties.Het is mooi om zo'n verbonden Leven te hebben.
    Wel een hele lange wandeling. Nog veel plezier.
    Gr vincent en petra

  • 21 Januari 2011 - 22:58

    Jet:

    Heb echt in een deuk gelegen om jullie filmpje ,Prit
    en de 2e keer weer toen ik m aan Mars liet zien zie het echt voor me :MORRRRDORRRRR!!!!
    Net een stukje van nasjip amhali !!!!!!

    Zijn jullie al bij Rotorua?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 62687

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: