Albel Tasman - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Albel Tasman - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Albel Tasman

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

19 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Na wat klachten toch maar besloten een verhaal te plaatsen ;-)

Op zaterdag zijn we naar thermische baden in Hanmer Spring gegaan, erg lekkere warme baden, relaxt dus! Zondag zijn we richting Abel Tasman park gereden, we verbleven daar in Richmond. Bij aankomst gelijk een paar wasjes gedraaid, ook dat moeten gebeuren.
Volgende dag zijn we naar Kaiteriteri gereden waar we op onze watertaxi zouden stappen zodat we (eerst) vanaf water het Abel Tasman park konden bekijken, erg mooi! Helder water en gouden stranden. Onderweg ook nog wat zeeleeuwen gespot. We werden afgezet in Bark Bay vanaf waar we richting Anchorage (12km bij vloed) zijn gelopen, het is een erg mooie wandeling en er was duidelijk aangegeven hoe we moesten lopen. Aangekomen in Torrent Bay (1 bay voor Anchorage) was het gelukkig eb, dus we konden een heel stuk afsnijden ;-) Terwijl we aan het lopen waren (ik had inmiddels mijn slippers aangetrokken) hoor ik opeens “Gatver!” Jan was verkeerd gelopen; lekker in de bruin/grijze slush gestapt, hihi was een grappig moment en je moet natuurlijk Jan heten wil zoiets je overkomen ;-) Op een gegeven moment nog even gezeten op een steen en gekeken naar de krabbetjes die op het strand liepen, als ik mn hand omhoog stak, vlogen ze allemaal weg in de gaatjes, was echt een grappig gezicht! We hadden uiteindelijk sneller gelopen dan gepland, dus we hadden nog 2 uur de tijd om te zonnen voordat we weer werden opgehaald door de watertaxi. In die twee uur zijn we vreselijk verbrand! Sommige plekken hadden we niet ingesmeerd, dom, dom dom, natuurlijk!

Toen we vanuit Kaiteriteri weer naar Richmond reden zijn we tegen de planning in pizza gaan eten (het rook zo lekker). Ik had een kleine en Jan een grote..dit keer kreeg Jan zijn pizza niet op dus de serveerster vraagt “do you want your pizza in a take-away-box?” en Jan zegt “Yes” …..nou mensen mn mond viel open van verbazing! Jan die eten nog een keer opwarmt is hetzelfde als dat ik salade ga eten -> heel raar dus! Dus ik vroeg “heb je wel gehoord wat ze zei” “ja, of de pizza weggegooid kon worden” hihi, Jan hoorde in eerste instantie alleen take-away dus dacht dat ze het had over het weggooien van de pizza (dat krijg je als je half zit te luisteren), dus we kregen netjes een doosje met restanten mee, die vervolgens binnen een straal van 15 meter in de prullenbak is beland ;-)

Dinsdag hadden we eventueel nog een extra dag om het park te verkennen, maar het regende dus we hebben rustig aan gedaan en zijn nog twee potjes gaan bowlen, erg leuk! Vervolgens naar Picton gereden waar we om 22.35 met de ferry richting het Noordereiland zouden varen. Onderweg werden we ingehaald door een ambulance, later werd duidelijk wat er aan de hand was; er lag een auto op de kop in de berm/tegen de berg aan…zag er heftig uit! Op zo’n moment wordt je er weer even op gewezen niet te hard te rijden zeker niet met de regen die op dat moment met bakken uit de hemel kwam.

De overtocht duurde 3 uur; Jan heeft de hele reis sudoku zitten spelen (sinds ik het heb geïntroduceerd is het net alsof ik met Pa op vakantie ben ;-)) Ik ben op een gegeven moment op de grond gaan slapen..er was nog net een strook van 30 cm breed over tussen de stoelen en het raam en daar had ik mij tussen gepropt zodat ik niet zo in het zicht lag..Jan verklaarde mij uiteraard voor gek, maar ik heb af en toe heerlijk liggen slapen! Bij aankomst wilde we ergens in buurt van het centrum onze camper parkeren en slapen (dit keer dus niet naar een camping), maar we waren opeens de bordjes “town centre” kwijt, dus we hebben ergens in een woonwijk geslapen, geen idee waar! Wel super handig, je parkeert en gaat slapen, heerlijk!

Vandaag van Wellington naar Ohakune gereden, morgen zijn we van plan de Togariro Alpine Crossing te doen. Dat is een wandeling van 19,4km door het gebied wat in LoR is gebruikt als de set voor Mordor, we zijn dus erg benieuwd!

  • 19 Januari 2011 - 04:30

    Piet:

    hoihoihoi eindelijkeen nieuw verslag bedankt janprit

  • 19 Januari 2011 - 04:49

    Piet:

    ha jan ,

    ik zie het al voor me jij in de slush en een take away pizza ,
    dat is ongeveer het zelfde als met je driedelig pak naar het vis paleis en je weet wel wat ik bedoel hahahahahah.

    en sudoku zou het iets met de naam jan te maken hebben ?????

    o ja we zijn met het af tellen begonnen hier in holland ,
    er wordt al gezegt ze zijn al bijna terug want ja het zijn nog maar 3 weken hahahaha 3 weken dat is voor normaale mensen een zomer vakantie ,

    baas boven baas dus ,

    geniet er dus nog maar even van ,

    later en een kus

  • 19 Januari 2011 - 04:59

    Piet :

    aan alle fanatiekkelingen slapen jullie nog ?????????????

    of ben ik de enigste [of is het enige ]gek , die voor de pc licht hahahahh

    toch wel grappig wat woord foutjes maken.

    op die 2e foto hebben ze zeker een super laser getest hahaha
    of kon jij je niet in houden prit ???

    ik ga nog maar even slapen het is nu 6 uur

    tot later .......

  • 19 Januari 2011 - 05:53

    Fred:

    Hey globetrotters..........hier een dag als vele andere dagen. Kon ik maar even een paar dagen met jullie ruilen. Heel leuk het verslag, en wederom het spreekt goed tot de verbeelding

    See ya

  • 19 Januari 2011 - 08:22

    Lisa:

    Hallo!!
    hihi ik heb weer genoten van jullie verhaal!!
    Maar die pizza's kunnen jullie best hebben met al die activiteiten en wandelingen die jullie doen, wat een meters maken jullie zeg! Wat gek die steen die zo recht doormidden is gebroken, dan vraag je je echt af hoe en wanneer dat zomaar gebeurd is!
    Hier hebben we vieze grijze regen, nou ok vandaag valt het nog wel mee.
    Ik heb gister met Anja een woonboulevard afgelopen (de 284e onderhand...) en vannacht heb ik me bedacht dat ik die bank en die kasten toch echt graag wil hebben die ik heb gezien dus ik ga vanmiddag met mn moeder weer terug! (het waren showmodellen dus de laatste) De bouw heeft nog steeds vertraging dus is nog niet klaar als jullie terugkomen! Maarja het komt vanzelf.
    Nou veel plezier met wat jullie vandaag gaan doen en veel foto's maken he in dat LoR gebied!!!
    X Lisa


  • 19 Januari 2011 - 08:30

    Weer Lisa:

    Jammer trouwens.... ik was ook om 6 uur wakker!! Maar ik kon maar 1 oog open krijgen en dan kan ik niet lezen dus dat ging hem niet worden.. en mijn laptop is half stuk dus die moet ik dan eerst nog aansluiten op een ander beeldscherm en die dan aanslingeren, en dan ben je zo drie uur verder ;-P

  • 19 Januari 2011 - 09:49

    Was In Slaap Gevalle:

    hele nacht liggen waken
    om half 5 naar bed gegaan
    en ja wel hoor
    net daarna op de site gezet
    jammer volgende keer beter.

  • 19 Januari 2011 - 12:10

    Jacqueline:

    Hey lieve Jan&Prit,

    Wat een prachtige foto's zeg! Heerlijk Prit, dat je zo schrijft. We zullen 't missen als jullie weer thuis zijn!
    Jan, ik heb je gemist in de Dolomieten. Ben met Marco, Reinier en Jack de Passo Pordoi over gekluund. Was echt Vet Gaaf!!! M heeft gefilmd, kun jij ook met ons meedoen.
    Prit, doe Gandalf de groeten als je em ziet ;-)
    Geniet van wat jullie nog gaan doen.
    Dikke kus.

  • 19 Januari 2011 - 16:03

    A.B Te A:

    Shit,ik was ook al om 4.30 uur wakker.Ben toen ook gelijk gaan kijken of er een bericht was.Dat is namelijk het eerste waar ik aan denk als ik wakker wordt.

  • 19 Januari 2011 - 17:11

    Sabine:

    Hi!

    Eindelijk weer een verslag!! YEAAHHHH ;-)
    Wauw alweer super mooie foto's!

    Hihi nee dat weet ik, dat jullie die pizza's dan niet aan jullie neuzen voorbij hadden kunnen laten gaan. Ik had de pizza wel meegenomen, zonde.. ;-) !

    Ook heerlijke die thermische baden. Pff zou ik ook goed kunnen gebruiken een relaxdagje... :-)

    Succes met de wandeling van 19,4 km!! En geniet van de mooie natuur daar!

    KUS van ons A&S

  • 19 Januari 2011 - 18:55

    Ed En Nel:

    Juist Jan,inpakken en meenemen die pizza.Je weet maar nooit.P)

    Hey Jan,zie nog maar weinig foto's met jouw zonder t-shirt. :)
    Eigenlijk helemaal niet meer.Komt dat doordat het daar stiekem toch wat koud is.
    Of probeer je je grootste angst te verbergen. :)

    verder gaat t prima zie ik met al dat gereis.Ziet er allemaal erg leuk uit.

    Geniet er van,want zo n vrij leven(tje) krijg je maar 1 keer. ;)

    kus van ons allen

  • 19 Januari 2011 - 19:03

    Ed:

    Hey Piet,doe je ook nog weleens wat werken.
    Lees net al die berichten en zie dat er een strijd is ontstaan tussen jouw en Lisa en nog wat figuurtjes. 5 uur in de morgen is dus de tijd
    om te verslaan. :)

    Hahahaha............??!@#%^$??


  • 19 Januari 2011 - 21:23

    Raphael :

    hoi sab ik was je voor prit en jan geniet er van groet r.b. Te b

  • 19 Januari 2011 - 21:28

    Sabrina:

    Zo....zal ik ook nog eens wat van me laten horen.
    Heb weer heerlijk mogen genieten van jullie avonturen.
    prit;je bent echt een natuurtalent wat schrijven betreft.misschien is het een leuk idee om, als jullie weer in''Home Town'' zijn jij een maandelijkse ''Colum" schrijft in een leuk blad.Heb alleen geen idee welk blad.Piet; jij misschien een surgestie?
    Waar het eigenlijk op neer komt, is dat ik(we)jullie wel zullen missen op het web.raar eigenlijk,want dat betekend dat jullie dan gewoon weer thuis zijn hihih Ja, wat wil ik nou eigenlijk zeggen........

    Dikke Kus dan maar van mij DOEG lieverds XXXXXXXXXXX

  • 19 Januari 2011 - 22:46

    Sabrina:

    JOEHOE!!!!Piet.......waar blijf je nou????
    Ben ik ook een keer online op dit belagelijke uur.nou ja...6uur in de ochtend dat is pas belagelijk.ik had van jouw al lang een antwoord verwacht,maar misschien lig je er vanavond wel lekker optijd in.Het was tenslotte ERRUG VROEG vanmorgen.

    Voor Jan en Prit;Bedankt voor deze ruimte om piet te kunnen benaderen.Wat moeten we nou als deze ontmoetings-site over 3 weken uit de lucht is Hihihi.
    Kussie van sab

  • 19 Januari 2011 - 22:57

    Els Bal:

    Hi J en P jullie bericht en foto s was weer genieten inderdaad Sabrina leuk v een collum mischien wel leuk om iets te starten nog een kl 3 weken en dan zien we ekkaar hopenlijk D KUS gr Els XXX

  • 25 Januari 2011 - 16:03

    Iesje:

    hahaha Anne kent jou al beter dan jij haar! We hadden net ff een gaatje, dus hebben ff foto's bekeken en we zijn nog steeds niet jaloers en zouden voor geen goud willen ruilen...
    xx liefs iesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 62681

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: