Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

14 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Nog even een korte melding over het sporten (alleen Jac, Janita, Sab en Chris begrijpen wat ik nu ga tikken, haha); de Jam was erg leuk om te doen, een zeer enthousiaste dame (Anne) gaf de les, ik was helemaal verrot! Daarna door naar de zaal aan de overkant voor de combat, Jan stond al te wachten..gelukkig zonder flauw te vallen deze les doorstaan (er waren zelfs nog oude nummers bij) en jaha Chris, zelfs Jan vond het leuk! We hoeven niet bang te zijn dat hij van voetbal afgaat en opeens naar de sportschool gaat, maar een volgende les zal hij vrijwillig meegaan, haha!
Ennuh deze maand was er een aanbieding dus we hebben gratizzz gesport ;-) en als extra bonus hebben we er gratizz spierpijn erbij gekregen!

Het volgende stukje is speciaal voor Noami: Vandaag mochten we eindelijk zwemmen met dolfijnen, we moesten hele dikke wetsuits aan, zelfs met een muts zodat we het niet koud zouden krijgen in het water. Na ongeveer 20/ 30 minuten varen waren we bij de dolfijnen..het waren er geen 2, geen 10, geen 20, geen 50 maar denk wel meer dan 100 bij elkaar! We hebben nog nooit zoveel dolfijnen gezien! Het zijn Dusky dolfijnen en die staan bekend om acrobatische sprongen, en dat hebben we gemerkt! Zodra de toeter klonk mochten we het water in en dan moest je zoveel mogelijk geluid maken, was erg grappig om te horen hoe iedereen verschillende geluiden produceerde. Je moest goed naar beneden kijken en dan kwamen er opeens een paar langs gezwommen, kleintjes met moeder etc.etc.! Soms kwamen ze recht op je af gezwommen en gingen dan net voor je de andere kant op! Er waren er ook een paar die het leuk vonden om te spelen, als je dan oogcontact had gemaakt en een rondje ging zwemmen zwommen ze een rondje om je heen, echt heel gaaf!

We zijn 5x het water in geweest, elke keer zwommen ze weer verder en dan moesten we weer op de boot om er achter aan te varen.

Noam, we kunnen je alvast een tip geven als je ooit met (wilde) dolfijnen wilt zwemmen; stop dan je spaarcentjes in een spaarpot en ga sparen voor een reis naar Nieuw Zeeland, het is zeker de moeite waard!

Verder hebben we nog een twee-in-een foto opdracht gedaan: voor Mars en Jet; fotografeer jezelf met een kiwi
voor Sab: fotografeer jezelf springend met een dier..
Wat wil het toeval, we hebben een spring foto met twee kiwi's wat willen jullie nog meer!

Om even een klein beeld te scheppen:
Achter mij staat niemand..maar vanuit de hoek waar Jan de foto heeft genomen was de balie met ongeveer 30 wachtende mensen terwijl ik daar met twee knuffels in mn handen sta te springen in een winkel..normaal lukt het altijd in 1x om de spring foto's te maken, maar uiteraard nu niet :-( haha, ze zullen wel gedacht hebben "wat een gekken"

Het is mooi weer vandaag dus we hebben een wasje gedaan en gaan zo lekker van de zon genieten. Morgen richting warmwaterbronnen, we zijn benieuwd!

X

  • 14 Januari 2011 - 06:47

    Dirk:

    High Jan en Prit,

    Kortom, dol - fijn dus. .
    Hier hebben we nog steeds (koud) water(bronnen). Het regenseizoen is namelijk begonnen.


  • 14 Januari 2011 - 06:48

    YEAHHHHHHHHHHHHH....:

    ....Eindelijk de eerste!!!! Nu eerst even lezen... (zonder sms Piet !! ;-) )


  • 14 Januari 2011 - 06:51

    :-(:

    Ow toch niet. Gelukkig heb ik me naam er niet bij gezet... hahahaha

  • 14 Januari 2011 - 07:03

    Sabine:

    Hej Lieverds,

    Hoop dat jullie spierpijn snel over is! Pittig hoor die twee lessen achter elkaar! Stoer Jan dat je de les in bent gestapt! ;-)

    HAha goed gelukt: de springfoto met een dier! Haha zie het helemaal voor me in die winkel, wat een gekkies!

    Op de filmpjes is goed te zien hoeveel dolfijnen er om de boot mee zwemmen&springen, heel gaaf!

    Het is hier nu 7.59 en ik moet nu snel stoppen en naar me werk.. maar leuk om weer 'bij' te zijn. Zonse! Het komt hier idd met bakken uit de hemel!!

    Hele dikke kus van ons A&S


  • 14 Januari 2011 - 07:48

    Piet:

    zo jan prit

    ziet er wel gaaf uit die filmpjes en het zijn er inderdaad veel.
    jullie vallen met je nues in de dolfijnen.
    die beesten moet en iedere keer weer maar boven om aan lucht te komen vet hoor .

    en dit is al de 2e keer dat iemand denkt dat ie de eerste is en het niet is .
    en je kan wel zie dat dirk ook als tie zijn pc aan zet eerst even kijkt , goed gedaan dirk hahahha

    ik ga gauw wat doen ik heb het druk drukdrukdruk,

    kus

  • 14 Januari 2011 - 08:04

    Mich&Romy+Deenatje:

    Heeej lieve vrienden,

    mooi om te zien. Dat water ziet er ook heerlijk uit.
    Ik ga zondag even met Deena naar Sab dus spreek jullie dan waarschijnlijk live :D!

    Kus van ons

  • 14 Januari 2011 - 08:08

    Priscilla:

    Uhm, ik heb zo'n vermoeden dat YEAHHH enne S.R. is met een tijdelijke verblijfplaats in Boskoop..ik hoor het haar namelijk zo roepen ;-)

  • 14 Januari 2011 - 10:08

    Yeahhhhhhhuuuhhh:

    je zit er een kilometer of 10 naast.doe nog eens een gokje,pritzilla!!!


  • 14 Januari 2011 - 10:21

    Piet :

    ik was ook in de veronderstelling dat het S.R . uit haar tijdelijk verblijf plaats in boskoop was .

    maar zouden we misschien nog een aanwijzing kunnen krijgen ?

    je moet wel een fanatiec iemand zijn of net zo gek als ik hahahaha

    later

  • 14 Januari 2011 - 10:47

    Priscilla:

    Tweede Yeahhhhh je bent een valse en duidelijk niet de eerste..de Eerste Yeahhh heeft zich namelijk al aan mij bekend gemaakt, haha! ..uiteraard had ik gelijk, ik ken mn vriendinnetje wel :-)

  • 14 Januari 2011 - 11:38

    Piet:

    ik vermoed dat het A.B. is te alphen aan de rijn of L.van.E te alphen aan de rijn

    wil de mysterie guest zich bekend maken ????

    hahahahahah

    later ,

  • 14 Januari 2011 - 11:59

    Naomi:

    hallo jan en priscilla
    wow dat was echt cool dat vind ik echt leuk dat jullie dat hebben gedaan dat is gewoon echt superleuk en hoe is het daar nog goed nou doei ik moet weer naar school groetjes naomi

  • 14 Januari 2011 - 13:49

    Jet :

    Echt vet al die dolfijnen!!!
    op de foto's komen ze toch niet zo leuk over,(heb zelf ook nog van die foto's hoor)

    Oke, de opdracht geslaagd jullie mogen naar de volgende ronde,

    vanavond met mama eten in't Flora ,komt ze ook nog eens buiten (het regent hier dus al 4 dagen,lijkt wel op australie!!)

    Kus en hoor je later,

  • 14 Januari 2011 - 13:54

    Jet :

    Ja Piet je noemt gewoon al d'r vriendinnen op zo kan ik't ook!

    Jullie kunnen misschien ook proberen eerst de verhalen te lezen?

    zomaar een optie,.....

  • 14 Januari 2011 - 18:56

    Yyyeeeuuuhhhhhh...??:

    zo eindelijk de eerste (nr 1)
    die hier boven staan zie ik niet hoor.
    ik communiceer alleen met jan en prit
    toch.
    ziet er gaaf uit vooral als ze over elkaar heen springen.
    dat is pas lekker water om in te .......
    gave ervaring.
    geniet er van tot gauw.
    afz ..

  • 15 Januari 2011 - 11:08

    A.b Te A:

    ik was het.
    excuses

    ik zal het niet meer doen.

    yeahhhhhhhhh........:(

  • 15 Januari 2011 - 18:50

    Bergen Alp(h)en :

    Lieverds in AOTEAROA
    (land van de lange witte wolk).
    TENA KOE (Hallo)
    Kussen jullie al "HONGI"?
    De "HAKA" is een goede dans om spierpijn te verdrijven. Alleen die tong naar buiten staat niet zo fris.
    Jullie hebben veel "MANA"dat zien we op de foto's.
    In de WAKA mochten we vandaag helaas niet varen, maar jullie in AOTEAROA, kunnen dat vast een keer proberen.
    Jullie foto's zijn mooi: de blauwe bloem hebben we vandaag div. malen gezien.
    Ook jullie landschaps-foto's kwamen ons bekend voor.
    Pas op voor de TUATARA: brughagedis(het enige levend fossiel dat alleen in NW Zeeland bekend is)
    Vandaag kreeg dit mens een (nep)Moko. (tattoo)Tja die stuurden we via email door.
    Hopen dat jullie niet geschrokken zijn.KIWI's leggen wel erg grote eieren vinden jullie niet?
    En dan die grote boterbloem: De "Mount Cook Lily"... na regen is het een drinkbak... De grote spin die zo bedeesd is...KATIPO... doet geen kwaad..Grappig is de groene Gekko...
    Mooi hoe de natuur is en hoe fascinerend jullie reis...De plaatjes tonen sneeuw op de bergen...
    Het azuurblauwe water oogt mooi(lijkt op de Griekse wateren.......)
    Bellissimi tutti.. Jan en ik waanden ons vanmidddag echt in Nieuw Zeeland, beeld en geluid, erg mooi. Wie benieuwd is: neem een kijkje in het Volkenkundig Museum in Leiden. Daar is een fraaie expo o.a. over de oorspronkelijke bewoners, de Maori's...
    Enne nog even over die hamsterweken bij AH...Helaas hebben wij geen kangaroebuidel; geen kastruimte in ons piepkleine huisje en ome Jan maakt van boodschappen doen een hobby.... telkens een beetje.
    Heb het goed samen.
    Dikke kus van ons beidjes: in Maori:
    KA KITE ANO Tot ziens.

  • 15 Januari 2011 - 19:28

    Jaco:

    hoi lieve jan en prit
    het ziet er echt vet uit.
    hier regent het veel,
    dus echt hollands weer.
    zitten nu bij rinus en els.dikke kus van ons jac naat gabie sjacco

  • 15 Januari 2011 - 21:22

    Els Bal:

    Hi Lieverds erg genoten van j bericht en video smooi hoor nog 3en halve week en dan is het weer voorbij dus geniet nog maar even het js hier veel kouder D KUS Els XXX

  • 15 Januari 2011 - 22:30

    A.b Te A:

    maaruh.. it wasn't me

  • 16 Januari 2011 - 16:27

    Kiters:

    de wind staat goed dusss....heerlijk weer om te kiten.

    Jan,ik (A.B te A) ben deze week dus weinig op internet te vinden.

    Mocht je me willen bereiken bel dan of stuur een email.

    grt aan je vriendin.

    A.B te A

  • 16 Januari 2011 - 19:02

    Reinier:

    hi Jan en Prit ben net terug van de wintersport was erg leuk, maar ik las net even de gemiste verslagen terug en reacties natuurlijk kom ik er tot mijn groote verbaazing achter dat Thirs zelfstandig mijn pc heeft aangezet het icoon van internet explorer heeft gevonden deze site heeft gevonden en ook nog een reactie heeft geplaatst julli begrijpen wel dat ik even moet wennen aan mijn nieuwe Thirs trouwens nog bedankt voor je sms ik niet terug ge sms,st vanwege julli oplopende kosten
    tot gauw Reinier

  • 16 Januari 2011 - 20:48

    Yeeehhhhhh,..:

    De laatste!!!!! vele laatste zullen de eerste zijn, Dush!!!!

    Ja reinier,ook wij moeten nog wennen aan Thirz d'r communicatie ontwikkeling !!!
    Kan snel gaan ineens , zo komen jan en Prit ook al weer bijna thuis,
    wij hadden eindelijk A en S op de koffie, ze vertrekken ook bijna weer,....

    Kus Jet

  • 17 Januari 2011 - 11:29

    L.van E Te A:

    Volgende keer ben ik de eerste, ik heb namelijk 5 dagen vrij!! Dus ik ga vijf dagen lang achter de pc zitten en op de refresh knop drukken om te zien of er al wat is dat begrijpen jullie wel :-P
    Maar wat gaaaaaaaf al die mooie dolfijnen. Jammer dat ik er zondagochtend niet bij was, maar ik begreep dat het heel leuk was het skypen. Nog 3 weekjes dan zijn jullie er alweer jeetje wat gaat dat snel!
    Geniet er nog maar lekker van!
    X L.

  • 17 Januari 2011 - 15:56

    Gea:

    Lieve Jan enPrit,
    Zo weer bij gelezen, erg gaaf wat jullie allemaal zien en beleven, ik ga vast sparen, (of heb je nog niet geboekt ,Jet, Missch een optie voor van de zomer ipv Engeland) Geniet er van Groeten van Gea en ook van Ruud.

  • 17 Januari 2011 - 16:33

    A.b Te W:

    Jammer,Lisa maar ik ben ook vrij en dat duurt geen week!! ;) :)


  • 18 Januari 2011 - 10:59

    Piet:

    ha jan prit ,

    we zien erg uit naar een nieuw reis verslag ,

    ik leg voor de pc te slapen en als ik even een moment heb kijk ik even ,
    en dan is het iedere keer weer een teleurstelling als er geen nieuw reisverslag is ,
    dus met andere woorden we kijken naar jullie uit ,

    groetjes en een dikke kus

  • 18 Januari 2011 - 17:53

    S. R.-W. Te B:

    Afkortingen zijn in!.....

    Vijf dagen geleden nu.... zijn jullie er nog??

    Gelukkig hebben we je zondag gesproken, dat maakt alles goed!! ;-)

    Mijn pc slaapt tussen ons in!!... :-) :-)

    XXX Sab. en Arno

  • 18 Januari 2011 - 18:30

    R.B TE B.:

    ik HEB HEM DE HELE DAG IK MIJN RUGZAK BIJ ME (DIE LAPTOP)
    4 TRAPPEN OP EN WEER AF DE HELE DAG HEEN EN WEER.
    MAAR EENS ZAL IK DE EERSTE ZIJN( a ja dat was ik al)
    nee hoor geniet even van die rust zonder al die stalkers.
    we horen jullie wel weer.
    afz die altijd alles afrafffelt

  • 18 Januari 2011 - 18:53

    Gewoon Jet:

    ik word het wachten ook zat,...!
    nu snap ik je Raf, had dit nog niet allemaal gelezen,..Dus,,.

    Hallo is daar nog iemand in NZ?????

    Misschien kunnen wij ook een afspraak maken of zo ,!!!

    Kus gewoon jet uit B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 62687

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: