Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Noosa Heads

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

23 December 2010 | Australië, Noosa Heads

We kwamen op een zonnige maandag aan in Noosa Heads, toen we langs het strand reden zagen we mensen golfsurfen (hierna surfen genoemd), jihoee! Daarvoor waren we naar Noosa gekomen…we moesten eerst nog wat boodschapjes doen en hebben daarna nog twee uurtjes op het strand gelegen. Volgende dag weer volop zon, dat begon goed..toen we richting het strand liepen zei ik nog voor de grap “zal je net zien dat er geen golfje is” nou dat was dus echt zo en dat bleef de hele dag zo, dus hebben we heel de dag in de zon doorgebracht..het water was lekker warm en eindelijk konden we in onze badkleding (zonder kwallenpak) aan in de zee gezwommen..een echte Haasnoot en zee..”need I say more??” Jan was net een jong hondje..dook in elke minuscuul golfje en had een glimlach van oor tot oor…awwww zo lief! Later die dag een beetje rommelen met de voetbal, Jan ging alvast vooruit en binnen 20 seconden stond hij met een Amerikaanse gast hoog te houden..Ik voegde mij bij de mannen en de trucjes die ik deed gingen nog een soort goed..gelukje! s’avonds voor het eerst sinds we in Australie zijn uit eten geweest, het was echt heeeerlijk, we hebben super genoten.

Volgende dag zouden de golven al wat beter zijn en op donderdag nog beter, werd ons gezegd. Daarom besloten we onze plannen om te gooien en op woensdag naar Steve Erwin Australian Zoo te gaan (dat betekende dat we heen en weer moesten rijden ipv dat we er langsreden als we op donderdag waren gegaan) De dag was regenachtig dus we konden eindelijk onze windjacks uitproberen, ze hebben de test doorstaan! De dierentuin was echt amazing! Je merkt echt dat ze willen dat de mensen in contact komen met de dieren, overal groot glas zodat je de beesten goed kon zien, of je kon olifanten eten geven..helaas was het te druk toen wij daar aankwamen dus dat hebben wij niet gedaan. Uiteraard zijn we naar het beroemde crocoseum geweest waar een show werd opgevoerd met vogels en krokodillen..echt super gaaf! Op een gegeven moment vlogen er overal vogels, je wist niet waar je moest kijken! Opeens zaten er drie vogels op een meter afstand van ons!

Ja hoor, we hebben eindelijk kangoeroes gezien! Je kon zelfs bij ze lopen en ze voeren..(als ze trek hadden)..het is zo leuk om te zien hoe ze heen en weer huppelen. Omdat het regende zaten ze voornamelijk onder de bomen, maar ze waren alsnog even schattig. Jan was de eerste die er eentje eten heeft gegeven en later heb ik het ook geprobeerd, was echt schattig! Zo schattig dat ik er eentje natuurlijk een zoentje moest geven, dus ik tuite m’n lippen en jahoor ik kreeg een zoentje!, zie foto voor bewijs ;-)

Het ging later op de dag steeds meer regenen, maar ondertussen hadden we alles in de dierentuin gezien, op naar Noosa! Daar hebben we nog een beetje gewinkeld en omdat het zo hard regende en geen paraplu bij ons hadden hebben we wat gedronken..ondertussen begonnen we te twijfelen of we weer uit eten zouden gaan..Jan had een gouden en zilveren munt gepakt..ik koos de gouden: dus weer uit eten :)..wij als gewoonte dieren, uiteraard weer naar dezelfde tent (onderweg een paraplu gekocht) het was weer heerlijk eten!

Volgende dag gelukkig geen regen, wel bewolkt en toch ontzettend benauwd. Helaas bij aankomst niet de golfen waarop we konden surfen. Dus een beetje gelegen en balletje overschieten/ hooghouden...

De golven werden beter en rond 13:30 hadden we een board gehuurd voor 2 uur..het lukte mij aardig om op het board te staan, maar het juiste moment kiezen is nog lastig. Bij Jan was het weer andersom. Na 15 minuten was ik al bekaf..! hihi wat een mietje! Jan is verder gegaan en dat zag er goed uit! Na een pauze toch weer geprobeerd, ondertussen waren de golfen ook iets hoger..het was erg leuk om te doen, ik heb voornamelijk op mn knieen op het board gezeten, maar dat was ook al leuk. Uiteindelijk lukte het mij zelf om een klein stukje te staan! Toen ik van het board afsprong dacht ik dat het dieper was..dus ving de klap op met mn enkel, AAUWW! Jan zag al dat het mis was dus kwam snel aanzwemmen, dat was maar goed ook! Want ondertussen kreeg ik kramp in mn andere voet! Nu begrijp ik dat mensen verzuipen als ze kramp hebben! Ik roepen, “KRAMP, KRAMP” Jan rekken, maar vanwege de pijn ging ik kopje onder..Jan wist niet waar hij moest beginnen..rekken of hoofd boven water houden?…rekken of hoofd boven water houden..? Uiteindelijk heeft hij me als een echte Mitch Bucannon opgepakt en richting wal gedragen..hihi..zie je het al voor je! Laatste stukje kon ik alweer lopen..was gewoon even de klap..alles is nu prima in orde..ik denk dat het voor toeschouwers een grappig gezicht was.

Toen heb ik Jan bekeken, hij deed het erg leuk..board was eigenlijk iets te klein voor hem, maar het gaat hem voor een beginneling zonder les erg goed af!

Toen we terug kwamen bij onze handdoeken kwam er een vrouw op ons af. Ze vroeg zich af of Jan een schijnbeweging - (met de voetbal) die hij eerder die middag met mij oefende – aan haar dochter wilde leren omdat ze op voetbal zit..uhm…Ja natuurlijk wilde Jan dat, dus hij liep mee, vervolgens mocht hij voor de hele familie en het ganse strand van Noosa een lesje “schaarbeweging” doen..hihi zag er grappig uit. De vader was helemaal onder de indruk van Jan z’n moves..hij had ons dinsdag ook al bezig gezien op het strand. Ze kwamen uit Australie en uiteindelijk hebben we een uur met ze staan praten..ze gaven tips over surfspots en we hebben het over Steve Erwin gehad…schaapjes in Nieuw Zeeland..noem maar op!

Morgen reizen we af naar Tweed Heads, daar blijven we t/m maandag, dus daar brengen we de kerst door..hopelijk kunnen we nog wat zonnige strand foto’s op de site zetten ;-) Ik heb hier speciaal een zomers kerst shirtje gekocht, die gaan jullie nog terug zien..hihi!
We hebben tot nu toe echt geluk gehad wat betreft het weer, want er is in de afgelopen tijd nog nooit zoveel regen gevallen! Er zijn overal overstromingen, maar op een of andere manier omzeilen wij dat zonder dat we het door hebben (we hebben maar 3x overdag regen gehad, waarvan 1 dag storend..op het zeilschip). Vandaag gaven ze regen op, uiteindelijk maar 10 druppels gevoeld..je weet het hier dus nooit. Vanmiddag op de radio wel gehoord dat het aankomende dagen flink gaat regen en dat ze waarschuwen voor overstromingen, niet de weg op als het niet nodig is…geen witte maar natte kerst…we zijn benieuwd!

Weer heel erg bedankt voor alle reacties, we vinden het heel erg leuk om te lezen dat jullie meedoen met onze reis, doen we het toch een beetje met z’n alle ;-)

Ps. Meer foto’s en filmpjes van de Zoo volgen..internet limiet is bijna op dus we gaan het op de volgende camping uploaden..

  • 23 December 2010 - 13:17

    Annemieke:

    Leuk hoor, om al jullie avonturen te lezen, zie het allemaal levendig voor mij! Nou, geniet nog maar daar en hou ons op de Hoogte X Hans en Annemieke

  • 23 December 2010 - 16:34

    Jet:

    Zie Jan al voor me een showtje weg geven, lache!

    ,.....gelukkig heeft hij je niet laten verdrinken , zo zie je maar speel je ineens inje eigen baywats!!! zie al voor me Jan met zo'n orange reddings boei,.........

    net (kerst)boodschappen gedaan, gekke
    huis in de hoogvliet,....of't gratis is,..

    Kus mis jullie , jet

  • 23 December 2010 - 16:59

    Piet:

    ha JanPrit

    leuk weer wat te kunnen lezen en te horen dat jullie je vermaken .

    t was fijn je stem even te horen op skyp .

    k moet eten tot later KUS

  • 23 December 2010 - 18:15

    Jannie K:

    Gaaf zeg die kangoeroes! Dat ze zo tam zijn! Fijn om zo met jullie mee te zijn, veel pezier nog en zie uit naar je volgende belevenissen.
    XXX Jannie

  • 23 December 2010 - 20:26

    Jenna:

    Leuke verhalen weer! Je schrijft echt zo dat ik het precies voor me kan zien!
    En leuk dat het surfen goed ging trouwens! Als je wil mag je in Nederland ook wel met de boards van Anne en mij verder oefenen!!:) Alleen zal het water dan niet zo lekker warm zijn als daar...
    Groetjes Jenna

  • 23 December 2010 - 20:28

    Arno & Sabien:

    Hi!

    Leuk over jullie surfavonturen& de rest te lezen!

    Hier nog 1 dagje werken en dan weekend (Sab) en vakantie ( Arno). Dus jullie snappen al wie hier de komende week de boodschappen etc. op zich gaat nemen... heerlijk zo'n vakantiemannetje... ;-)
    Inmiddels -30.... tenminste zo voelt het! Brrrrr, nog nooit zo veel sneeuw in NL bij elkaar gezien! En vannacht komt er nog meer aan! Gelukkig woon ik tegenwoordig naast me werk ;-)
    Alhoewel het een hele klus is op de fiets...
    Prit: Net gesport, een nieuwe les gedaan, SH' BAM. Soort jammen maar dan anders! Erg leuk. Zal even uitleggen wat het is want in Nieuw Zeeland kun je het ook doen, misschien kom je het nog wel tegen, je weet nooit! All in is de eerste sportclub buiten Nieuw Zeeland (!) met het nieuwe dansprogramma van Les Mills. Wereldwijd is er in de media al veel aandacht voor geweest en het wordt nu al de
    leukste nieuwe danstrend in sportclubs genoemd.
    Leuke up-to-date muziek en
    dansmoves in verschillende stijlen. Zelfs een man, Mark deed mee. Dus jij mag ook mee Jan..
    Gaan we samen x doen !

    Have Fun!!!

    XXX Ar&Sab.

  • 23 December 2010 - 21:24

    RAPHAEL :

    leuk om jullie verhaal weer te lezen en met jullie mee te doen.
    nog een dag werken en dan wel 2 HELE WEKEN vrij.ja dat is heel wat
    kan ik toch langs komen.
    geniet van wat je mee mag maken.
    spreek jullie weer gauw.
    kus ons :)

  • 24 December 2010 - 00:05

    Els Bal:

    hi jan en prit erg ge3notrn v jullie leuke brief piet reinier en raphael zullen wel jaloers zijn op hwet surfen die kangaroe zal wel denken wat zoent ze lekker willen jullie een klein knuffel koalabeertje voor me meenemen als het kan veel LIEFS dikke kusknuf k mis jullie Els xxx

  • 24 December 2010 - 20:10

    Gabrielle:

    aaa ik mis jullie wel hoor en echt fet gaaf met die kangeroes ik wou dat ik mee was :)
    nou erg leuk berigtje en ik stuur later nog wel een berichtje doeggg love jullie xxx

  • 24 December 2010 - 21:28

    R,T En De Kids:

    Hi j en P
    nou nu is het wel is tijd om al onze avontuuren aan julli te schrijven vandaag gewerkt en tijdens het rijden glee de achterkant van mijn bus een stukje om en buiten was het koud........ oke oke julli verhalen zijn honderd keer beter erg leuk om te lezen zijn we er nog een klein beetje bij en genieten we met julli mee, op naar het volgende avontuur veel plazier
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 62692

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: