Sydney - oud & nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Sydney - oud & nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Sydney - oud & nieuw

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

31 December 2010 | Australië, Sydney

Gisteren waren we de dag begonnen met het her-inpakken van onze tassen en koffer. Toen we alles hadden ingepakt in de camper vroegen we ons af hoe je bagage in 5 weken tijd opeens kan vertweevoudigen! Ik moest op mn koffer zitten om hm dicht te krijgen ;-)! Maar na goed opnieuw opvouwen en inpakken paste het toch allemaal in onze tassen, gelukkig we hoefde dus niet een extra tas te kopen in Sydney!

Daarna zijn we de stad gaan verkennen; natuurlijk naar Harbour Bridge en Opera House geweest. In the Botanic Garden hebben we even geluierd en ons voorbereid op onze volgende bestemming, we hebben alweer een druk schema gemaakt.

S'avonds op zoek naar een restaurantje met uitzicht op de Harbour Bridge. Wij komen bij een restaurant aan waar we willen eten maar er staat een bordje "wait to be seated" dus wij gaan richting de propper die bij het restaurant staat "is there a table available?"..toen begon hij me daar toch te rattelen! "I have only one table left (terwijl toch echt meer lege tafels zagen), outside is reservated for the goverment..you can have the table inside for 450 Dollar (omgerekend 340 euries), it's a fixed menu but you get 6 courses..bladiebladiebla...daarna hoorde ik het niets meer omdat alles stil stond toen ik hem 450 Dollar hoorde zeggen..dus wij proberen nog maar een keer.."we want a table for tonight..." "owww tonight, I thought you where talking about tomorrow"...pff gelukkig konden we dus voor een nette prijs eten..vond het al achtelijk duur!

Vandaag hadden we een takenlijstje: tickets ophalen voor het feest van vanavond, gaasjes halen zodat ik mn ogen kan schoonmaken, zand op de post doen voor pa..kaartjes ophalen ging gelukkig snel, daarna vragen waar we gaasjes konden halen..was even zoeken naar de apotheek, maar ze hadden gaasjes..! O..alleen contant geld en dat hadden we niet..dus eerst nog even pinnen en weer terug naar apotheek..ondertussen ook een postkantoor zoeken, helaas de eerste was dicht..gelukkig was de tweede wel open. Ik heb mn briefje niet kunnen afschrijven omdat we toen al aan de beurt waren..dus pa dan weet je gelijk waarom het zo abrupt eindigt ;-). We moesten alleen een formulier invullen over de inhoud, dus we zijn zo eerlijk geweest om in te vullen: sand *my father collects it" Ik hoop dat het aankomt!

Daarna naar Olympisch Park, we kwamen daar aan en hadden het idee dat we in een verloren stad waren, het was er zoooo rustig! Helaas was het echt te warm om actief door het park te lopen..voordat we bij het punt waren waar ze fietsen verhuurde waren we al bekaf en hebben we dus maar lekker in de schaduw even gelegen..uiteindelijk rond 16u wilde we het toch even proberen, gingen ze net dicht!

Rond 22u waren we in Lunapark en wat blijkt, het park zelf was nog open ook! Wij dachten dat we er alleen konden dansen maar het pretpark (mini) was ook open, dus je kon ook in atracties. Ze draaide lekkere muziek, en toen naar buiten voor het vuurwerk, we hadden een mooi plekje! Er hing op de brug een soort scherm waarop allerlei tekens te zien waren..wij wachten op de aftelling van 10 tot 0, maar die kwam niet en toen opeens begon het vuurwerk al! Het einde was echt waanzinnig! Zoiets heb ik nog nooit gezien, zo mooi!, het paste bijna niet op het scherm van mn camera zo groot was het! Maar eerlijk gezegd hadden we het wel iets anders in gedachten, het was vrij snel voorbij..om 12.15 gingen we alweer naar binnen, verder was er helemaal geen ander vuurwerk meer te zien...Dat is dan toch wel anders dan in NL, daar hoor je vanaf s'morgens al af en toe vuurwerk en dan gaat het heel de nacht nog door.

Na afloop zijn we nog even in een mini achtbaan geweest ;-) DJ's draaide goeie muziek, we hebben even lekker kunnen dansen..!

Nou voor jullie gaat het nog komen, dus eet nog een oliebol voor ons..(die hebben we ook gemist vanavond) en een hele fijne avond allemaal, HAPPY NEW YEAR!

ps. we proberen een filmpje te uploaden van het vuurwerk, maar het lukt nog niet echt..we proberen het nog even maar het is al laat en we willen gaan slapen.

• 31 December 2010 - 17:26

Piet :

ha Janprit rekenen kunnen ze down under dus ook wel.

en vet vuur werk hoor .

is die brug nog heel ?

nou wij hebben het nog tegoed .

later en een KUS

• 31 December 2010 - 19:11

SENNA BAL:

NET JULLIE BERICHT GELEZEN EN FOTO,S GEZIEN.OOK FILMPJE VUURWERK WAS ERG VET
    VANAVOND MET PAP EN LUC VUURWERK AFGESTOKEN WAS ECHT GAAF
    VANAVOND PANNEKOEKEN GEGETEN.
    PAPA HEEFT DE NIEUWE KAST AFGEMAAKT.
    IS MOOI GEWORDEN
    FOTO VOLGT NOG
    ALLES IS ANDERS BINNEN.
    NIEUWE TAFELTJES EN STOELTJES EN KAST.
    BEN ZELF EEN BEETJE ZIEK.
    GA NU STOPPEN.
    NOG VEEL PLEZIER DAAR.
    KUS ONS.
    :D :D

• 31 December 2010 - 23:19

Els Bal:

Hi Lieverds leuk om weer van j te horen leuk verslag 12 uur 2011 God bless you ik hoor veel vuurwerk we gaan zo nog even naar buiten mooie foto s v het operagebouw DIKKEKUSKNUF miss YOU smak v ons XXX Els d

• 01 Januari 2011 - 00:15

SABRINA:

Hey lieverds,wij net een lekkere eet avond achter de rug,je weet wel met oliebollen enzo.Zo te zien zijn jullie lekker uit jullie dak gegaan.Ga nu na bed terwijl jullie al weer aan een nieuwe dag zijn begonnen.tot snel KUS sab xxx

• 01 Januari 2011 - 00:22

Sabine:

Hier aan 10de oliebol pff. Kus van family Zwolle en arno en sab

• 01 Januari 2011 - 08:43

Piet:

ha Janprit,

nou het oud hebben we weer achter de rug dus beginen we aan het NIEUWE .

de spring foto was weer geweldig Prit .

zou ik een verzoek foto kunnen doen als je in nieuw zeeland bent ?
    misschien zou je een DODO op de foto willen zetten .

hahahahaha
    k hoor en zie wel of het lukt , zou leuk zijn .

nou ik ga weer even stokken .

goede reis en tot gauw KUS