Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

02 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Maandag om 4.45 ging de wekker, we zouden met de trein van 5.40 naar het vliegveld gaan. We hadden nog ongeveer 6 dollar over en gingen kijken of we daarvoor een koalabeertje konden kopen voor tante Els, ik had zo’n gevoel dat, dat niet ging lukken..wij alle kleine koalabeertjes bekeken, ze waren allemaal duurder dan 6 dollar en toen draaide jan het prijskaartje om van een heel schattig beertje: 5,45 dollar “YES” gingen we tegelijk ;-) het is ons dus toch gelukt.

Vlucht was kort maar 2 uur en 45 minuten. We hadden peper, zout, kaneel en chocopasta meegenomen uit Australie omdat we het zonde vonden om het weg te gooien terwijl we het in NZ weer nodig hadden. Bij de douane vroegen ze of we eten bij ons hadden, ik schaamde mij eigenlijk, want wat kost nou een beetje peper en zout en opeens realiseerde ik mij dat het wel heel stom stond dat je dat mee had genomen alsof je dat hier niet kan kopen! Ik noemde de dingen op en de man zei verder niets, maakte wat aantekeningen…Jan zei dat ik rood werd toen ik het opnoemde..Shit mn schaamte is dus niet ongemerkt voorbij gegaan ;-)

In Australie hadden we al een beetje kunnen kijken naar wat voor soort camper we konden verwachten. Het zou er eentje zijn waarbij we helaas geen zijdeur zouden hebben en dus alleen een achteringang en eventueel de doorgang naar bestuurders gedeelte, dat is erg lastig omdat wij eigenlijk het bed niet willen ombouwen tot zitgedeelte omdat je voornamelijk buiten leeft. Ik zei nog tegen Jan toen we aan het “inchecken” waren..stel je nou voor dat ze ons toch per ongeluk zo’n lange versie geven?? (waarbij we dus wel een zijschuifdeur zouden hebben)…wat blijkt we kregen een camper die 1,5 meter langer is dan dat we hadden besteld!! Haha, het is nu alsof we een balzaal hebben vergeleken met de Hitop. We zijn helemaal happy met onze XL camper, dat wordt genieten aankomende 3,5 weken! Het is wel een oudere versie, een paar jaar oud en 138.000km op de teler tegenover 7.000 van de Hitop.

We gaan vanavond een planning maken en dan weten we een beetje wat we gaan doen. We hebben een voorbeeld route die 22 dagen duurt en wij hebben 25 dagen de tijd..het zal geen onwijze relax vakantie worden, ik denk dat we om de dag (bijna elke dag) stukjes zullen rijden.

To be continued….

• 02 Januari 2011 - 09:51

Cees En Ans:

Ha Di Jan en Priscilla

leuke foto's, zijn jullie al veel Kangoeroes tegen gekomen.

Chroet van Ans en Cees

• 02 Januari 2011 - 10:05

Jet:

wauw inderdaad een balzaal,!!!!

Jan kijkt apetrots, geniet ervan,beter zo dan andersom eerst klein en dan groot,...

Staat er nog veel overeind daar of zie je de gevolgen van de aardbeving???

kus later Jet;)

• 02 Januari 2011 - 12:14

Piet:

ha Janprit

jullie hebben ook altijd geluk .
    veel voor weinig is jou motto zeker Prit,
    geniet er maar lekker van .

zullen we weer een keer skypen ?

tot gauw kus

• 02 Januari 2011 - 18:53

Wauwww...:

wat een groot HUIS op wielen! Leuk hoor! Ziet er luxe uit! Haha echte hollanders, zonde om iets weg te gooien toch!

X van ons
    Arno en Sab.

• 02 Januari 2011 - 19:17

Raf:

nu hebben jullie eindelijk een goed kitebusje
    nu komen we pas langs.
    heb nog een week dus moet te doen zijn.
    :) :) :) :d

• 02 Januari 2011 - 20:25

Vincent En Petra:

Wat een leuke verrassing
    Het is een mooie wagen. Het ziet er nog steeds allemaal even mooi uit.Nog een choede tijd en cheniet.

Chr van vincent en petra

• 03 Januari 2011 - 10:55

Ies & Co:

Pffff... Wat een verhalen weer echt een unieke tijdvoor jullie hoor!

Hier is het goed druk. We gaan maar vast kijken of we iemand tijdelijk kunnen aannemen als versterking.

xx ies

• 05 Januari 2011 - 10:57

Lisa:

Haha die keuken is echt vet luxe met zo'n inductie plaat!!! Echt supercool dat jullie deze kregen!
    X Lisa