Pancake Rocks - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Pancake Rocks - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Pancake Rocks

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

05 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Eindelijk zijn we in het land waar ik vanaf mn 5e al naar toe wilde na het zien van foto’s van mijn zus die er ook was geweest…Het was het wachten waard..dit is echt een waanzinnig oneindig mooi land! Dat kunnen we al zeggen na 3 dagen waarbij we voornamelijk regen hebben gehad, moet je nagaan als de zon schijnt!

Het is alsof we in de set van Lord of the Rings (LotR) rijden (wat natuurlijk ook zo is), we kijken dan ook niet raar op als we na een nacht slapen opeens met elfen oren wakker worden ;-).
Elk halfuur veranderd het landschap en we zouden elke 10minuten wel kunnen stoppen om een mooie foto te maken..kortom, we hebben nu al te weinig tijd om alles van dit land te kunnen zien! Maandag avond hadden we een planning gemaakt en die zit helemaal propvol! We wilde eigenlijk ook nog twee andere activiteiten doen: een wandeling maken door het gebergte wat in LotR wordt gebruikt als de set van Mortor, een soort maanlandschap (Coen bedankt voor de tip) daarvoor moet je een dag uittrekken, het is namelijk 17km…en ik wil ook nog heel graag een farmstay doen op een schapenboederie natuurlijk! Na wat heen en weer schuiven hebben we toch nog twee gaatjes kunnen creëren en nu zit de planning helemaal strak in elkaar, een andere activiteit ertussen plannen gaat niet meer.

Na een nachtje slapen in Greymouth zijn we ong. 1 uur richting het noorden gereden naar de Pancake rocks. Ook deze rit was weer waanzinnig. Waar we gisteren door onbegroeide bergen reden, rijden we nu langs dicht begroeide bergen, heel veel verschillende kleuren groen en ontzettend dichtbegroeid. Het was een regenachtige dag waardoor we helaas niet heel ver vooruit konden kijken maar dat geeft het landschap juist weer een mysterieus karakter. Als de weersomstandigheden juist zijn kan je bij de Pancake rocks ook genieten van blow holes (gaten in de rotsen waar het water door omhoog komt zodra er een golf tegenaan slaat) en de omstandigheden waren juist! Was echt heel mooi om te zien hoe het water omhoog werd gespoten, ook de rotsen zagen er apart uit..inderdaad net opgestapelde pannenkoeken (met een beetje fantasie). Daarna zijn we weer langs Greymouth gereden, verder omlaag richting Fox Glacier, hier wilde we de volgende dag een gletsjer wandeling maken.

Na een nachtje slapen hadden we ons s’ochtends aangekleed met 3 lagen kleding en richting het verzamelpunt gelopen. Helaas kregen we te horen dat vanwege vallende rotsen het te gevaarlijk was om de wandeling te maken, we moesten om 12u nog een keer terug komen omdat ze dan nogmaals de omstandigheden zouden checken…wij weer terug naar de camper, even gezellig zitten skypen met Raf en Piet..Om 12u was de wandeling nog steeds uitgesteld. Vanwege de planning konden we de wandeling niet uitstellen naar morgen. We hadden in de planning staan om morgen naar Queenstown af te reizen, maar omdat het nu toch allemaal anders liep besloten we vanmiddag alvast richting Wanaka te rijden (1,5 uur van Queenstown). Morgen hebben we dus een relax dag omdat we vandaag al de kilometers hebben gereden. We weten nog niet wat we gaan doen, waarschijnlijk een wandeling, en aan het einde van de dag richting Queenstown. Vrijdag zullen we daar raften in de ruigste rivier van Queenstown (uiteraard niet voor de rustigere versie gekozen;-))..ik vond Dutch Water Dreams in Zoetermeer al eng..dus ben benieuwd wat dit gaat brengen! Omdat de weersvoorspellingen voor zaterdag het beste zijn rijden we vrijdag weer terug naar Wanaka (klinkt onlogisch maar de volgende activiteit wilde we graag uitvoeren met mooi weer) daar gaan we zaterdag SKYDIVEN!!! Geen idee hoe het komt dat we het opeens geboekt hebben, maar opeens was het zo, ieeekss! Toen ik later het filmpje bekeek kreeg ik al zowat een hartaanval! Ik ben benieuwd hoe de beelden straks zullen zijn, ik ben bang hilarisch, al gillend om mn moeder spring ik waarschijnlijk uit het vliegtuig..en Jan..geen idee!? Na zaterdag weten we het :)

ps sommige foto's zijn onder het rijden genomen en daardoor niet zo scherp.

  • 05 Januari 2011 - 10:38

    Lisa:

    Woooooowwww wat een gave foto's, heel indrukwekkend en dan alleen al op de foto!! Hihi kan je dat skydiven niet filmen!! Dat lijkt me echt geweldig om jullie te zien doen :-))))
    X Lisa

  • 05 Januari 2011 - 10:49

    Iessie:

    Hoezo ik zie groen???? Het is wel Mordor he, Kiwi... Ik zal je het boek wel eens lenen, hahahaha! Hou je taai jullie allebei, voor je het weet is het over! xxx liefs iessie

  • 05 Januari 2011 - 10:53

    Priscilla:

    Hey Lis!

    (Jammer Piet, dit keer niet als eerste..ennuh het verhaal van de dodo wordt vervolgt ;-)

    Maaruh de skydive wordt inderdaad gefilmd, ik denk niet dat we dat op de site kunnen zetten dus dan moet je nog even 4 weekjes wachten tot we thuis zijn..We hebben gekozen voor de optie dat er nog iemand meespringt en die onze val dan filmpt, dus niet zo'n handycam die de instructeur dan beet heeft (uiteraard weer de duurste optie ;-( maarja ben het van plan maar 1x te doen..denk ik)

    x

  • 05 Januari 2011 - 12:00

    Piet:

    ja balen hoor, je had gezegt dat je pas over 2 dagen tijd had dus ik was een beetje verslapt in het bij houden of er wat nieuws was ,maar de score staat op 3 dus ik heb de leiding in het klassement [ als je al van een wedstrijd kan spreken ] hahahaha.

    wel vet gave fotos en filmpjes
    ik ben blij dat we op deze manier met je mee mogen doen TOP.

    en ik heb ook even maar de prijs lijst zitten kijken van het raften en skydive ik zag ook wel prijzige opties je zal wel een goed betaalde baan hebben ,hahahaha

    waarschijnlijk bij heerema ?

    en ik ben benieuwd hoe het met die DODO veder gaat ?

    ne zo als gewoonlijk ga ik weer even ..............

    nog veel plezier en tot gauw kus

  • 05 Januari 2011 - 12:44

    Jacqueline:

    Fantastisch!!! Zo op de springfoto's te zien zijn jullie nog steeds enthousiast en vol energie! Leuk Prit, dat je de moeite neemt om ons mee te laten kijken, dank je wel. Vergeet je Les Mills niet, moet echt nog in je strakke schema passen hoor! Enne, onthoudt de naam van diegene die les geeft voor mij. Chantal gaat ook naar NZ, zou grappig zijn als je haar daar ziet ;-) Enjoy!

  • 05 Januari 2011 - 15:12

    Raphael En Senna :

    hier een berichtje via de mobiel zijn nu bij oma. Senna heeft een gat in haar majo gevallen. Maar oma weet raad. Nou tot gauw horen wel als de dode,s gevonden zijn. Groetjes ons :d

  • 05 Januari 2011 - 15:59

    Edwinrdig :

    zag weer een springfoto van jan en tijdens het inzoomen zie ik nog steeds een aardig buikje.volgens mij vliegen de kilo's eraan,jan!!!
    verder zag ik tijdens het inzoomen op de achtergrond links van jan z'n buik een dodo.
    jammer dat jullie m niet gezien hebben.
    groet van ed,nel en kinders.

    vrijdag zal mams met jullie skypen ,he!!!

  • 05 Januari 2011 - 22:59

    Els Bal:

    Hi J en P weer erg genoten van j bericht mooie foto s j hebben het niet saai 12 uur weltrusten D Kus Els XXX

  • 06 Januari 2011 - 08:31

    Jet :

    Waauuuwww,.....

    ik merk dat wij daar dus ook echt een keer heen moeten, wat mooi is't daar zeg,..

    Weet wel dat NZ mooi is, maar dit eiland moet ik ook echt een keer ontdekken,

    Alleen heb ik niet zo'n goed betaalde baan als jij, misschien hebben ze nog een creatief duizenddingendoekje nodig bij Heerema?????

    Kus en spreek je laterrrrr,...;)

  • 06 Januari 2011 - 11:10

    Mich&Romy:

    Heeej leuk weer een verhaal!!
    Wauw wat zijn die foto's gaaf!!!!! Kan je nagaan hoe het in het echt zal zijn.
    Wel super spannende plannen!! Dat lijkt me allebij dood eng om te doen maar wel mega gaaf! Die stoere Jan doet dat natuurlijk met twee vingers in zijn neus maar prit ik wens je heel veel succes en zet hem op he met raften :D.
    Toch leuk dat we nog iets te zien hebben als je thuis bent (filmpje van het skydiven)!!
    Hier alles nog oke, Deena heeft inmiddels al zes tanden (gelukkig helemaal geen last van spuit luiers!!) en ze kan zich vooruit bewegen.
    Echt super schattig want ze volgt ons het hele huis door.
    Vanmorgen had ze Michel nog opgesloten in de douche. Hij was daar even de wasmachine aan het vullen en voor hij het wist lag ze aan de andere kant van de deur :D ja en hoe kom je er dan weer uit.

    We wachten met spanning het vervolg af!!
    Groetjes van de familie Ganzevles

  • 06 Januari 2011 - 19:09

    Jan En Henny:

    Lieve Jan en Priscilla,
    Hartelijk dank voor jullie enthousiaste verhalen en fraaie foto's....
    We begrijpen dat Prit de schrijfster is.
    Bijzonder hoor, alle dingen die jullie mogen bekijken en ervan genieten.
    Weet je, misschien misten we iets, maar je beschrijft wat jullie door jullie ogen zien en in je hart ervaren, maar waar kopen jullie je etenswaren?
    zijn dat grote supermarkten, kleine winkeltjes... offe, gaan jullie elke dag 'uit'eten?
    We komen zo hier en daar mensen tegen die ook op vakantie naar NZ gaan en door jullie enthousiasme gaan we dit begrijpen...
    Tja 't is dat het zo ver weg is..... enne ome Jan z'n been stijf houdt.... de vliegtocht lang is; we wel avontuurlijk zijn, maar de elan missen... maarre... in gedachten zijn we bij jullie en mogen we meedoen... Thanks...Great.
    Veel blije genoegens en beleving..
    van ons oudjes uit Alphen.

  • 06 Januari 2011 - 20:28

    Reint En Mariëtte:

    Hoi lieve Jan en Priscilla,
    Wat super mooi zeg wat jullie daar allemaal zien en meemaken! Heel bijzonder dat we mee mogen doen en meegenieten via alle foto's , filmpjes en verhalen! Spannend hoor dat programma van jullie!!!! een dikke kus van ons, ook van joël en boaz

  • 06 Januari 2011 - 20:43

    Huize Haasnoot ;-):

    Nou ik ben de 12e met een reactie, de laatsten zullen....!
    Super mooie foto's en filmpjes! Dat hoge springen.. hoe doen jullie dat toch... ;-)
    Leuk verslag!

    DX van ons uit een regenachtig Boskoop
    A&S

  • 06 Januari 2011 - 22:01

    Piet:

    ha arno en sabine ,

    ja je moet een soort van eigen baas zijn om regel matig te kijken .
    en misschien moet arno weer maar school want je het 1 reactie gemist je was de 13de ahahah.

    later ,, ik ga weer even ..............
    jullie weten het wel denk ik

  • 06 Januari 2011 - 22:50

    Kalenderfotograaf:

    High Jan en P.
    Om een foto te maken moet je wel even stoppen en uitstappen hoor...

    Wat een mooi land waarin jullie je bewegen.

    Ciao

  • 07 Januari 2011 - 15:06

    Jet:

    ja en ook ik heb niet veel te doen dus dan nog maar een berichtje,.....;)

    geen sneeuw dus dan is het regen vandaag,...

    kus ,..laterrrrrrr

  • 07 Januari 2011 - 18:21

    Hugo:

    ach ja....t lijkt beetje op de katwijkse duinen he....

  • 07 Januari 2011 - 18:55

    Nelleke En Naomi:

    hallo jan en priscilla
    naomi: leuk dat jullie met dolfijnen gaan zwemmen ik ben echt jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    maar ik weet zeker dat ik dat later ook ga doen hiihihihihihihihihihihiihihihihiihihihihih
    ik hoop dat jullie nog leuke dingen gaan doen in nieuw-zeeland. groetjes naomi :p
    nelleke:skypen was toch wel weer erg leuk. Jullie zo samen in mijn huiskamer!!!Heb nu wel alles weer bekeken en kan alleen maar zeggen dat het er echt fantastisch uitziet allemaal. En de kids vinden het erg leuk dat het mysterie van de zoenende kangoeroe opgelost is. En Jan, ik heb Edwin verteld over je constante gewicht, maar hij houdt zo zijn twijfels..........

  • 07 Januari 2011 - 20:22

    Sabine&Arno:

    Aan de stekker van deze gezellige site: Arno volgt verschillende cursussen!
    Weet niet of ze daar ook rekenen krijgen...

    Aan de avonturiers: Ik ben iets te ongeduldig... k dacht misschien is er weer een nieuw verslag geplaatst... Ik wacht in spanning af of jullie straks weer met beide benen aan de grond staan... na skydive!
    Hier lekker weekend! DX van ons

  • 07 Januari 2011 - 20:44

    Raphael:

    hy jan en prit
    we horen wel weer wat van julie als jullie weer neergedaald zijn.
    jullie zullen je wel al aan het berereiden zijn voor de vrije val
    geniet er van als dat kan vanwege de spanning.
    groetjes van ons spreek jullie gauw(sky..)

  • 07 Januari 2011 - 22:29

    20e Reactie:

    zit bij dat rode busje een cursus rekenen in???!!,......Jongen,........en hamer zoeken!!!!

    nu sab promotie heeft gekregen zitten jullie volgend jaar in NZ of toch niet?

    afzender: M.P uit boskoop

  • 07 Januari 2011 - 23:17

    Piet:

    ze moeten jewel hebben arno ?

    wat heb ik gedaan !


  • 07 Januari 2011 - 23:28

    Piet:

    he janprit

    jullie merken wel dat ik niet kan wachten op een nieuw berichtje .

    ps , zou je mij even een sms je willen sturen als je een nieuw verslag plaats , en niet verder vertellen hoor.

    kus je broer

  • 08 Januari 2011 - 09:10

    Sabrina:

    Ja,want wij kunnen ook niet wachten tot we jullie weer mogen horen.
    Want we willen natuurlijk alles weten over de 'Super Vette' sprong die jullie inmiddels hebben gedaan'.

    Hier nog een reactie op de stolker van deze reuze gezellige site!
    Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je op deze manier op de NR 1 plaats wilt komen te staan.Want zomaar op je luie stoel zitten en een sms afwachten wanneer ze weer wat geplaatst hebben is wel heel erg GOEDKOOP! hihihi je weet wie het zegt he!

    Jan&Prit jullie horen wel, we zijn met ze alle heel erg toe aan een nieuw spannend reisverslag, want de verveling begint wat toe te slaan en dan krijg je zulk soort reacties mijn welgemeende excusus daarvoor.

    Dikke kus van Sab, ook voor jouw Piet!

  • 08 Januari 2011 - 09:25

    Piet:

    sab je hebt helemaal gelijk op die manier zou ik niet nummer 1 willen zijn , maar je merk al dat ik toch echt niet kan wachten nu ik dit weer zit te te tikken met 2 vingers heh ik toch weer even snel gekeken .

    oja janprit is de adrenaline al een beetje gezakt dan horen we jullie graag .

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Priscilla

Actief sinds 31 Juli 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 62689

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Maart 2014

Offshore in Mexico

27 November 2010 - 05 Februari 2011

Australie & Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: