Raften Queensland & Skydiven Wanaka - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Raften Queensland & Skydiven Wanaka - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Raften Queensland & Skydiven Wanaka

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

08 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Na eigenlijk alleen maar regen te hebben gehad schijnt vrijdag eindelijk de zon! Na een rit van 40 minuten door de waanzinnig mooie bergen van Queenstown komen we op de plek waar onze raft trip gaat beginnen. We hebben in zekere zin geluk dat het afgelopen dagen heeft geregend want nu beloofd het extra ruig te worden. Om eerlijk te zijn hadden wij het ruiger verwacht..het duurde best lang, we zijn denk ik 1 tot 1,5 uur op het water geweest en daarvan hadden we ongeveer 5 spannende momenten. Gezegd moet worden dat ook hier de setting (omgeving)...(ja sorry ik val in herhaling, maar ik kan niet anders dan de waarheid te typen;-))heel mooi was en je ook tijdens rustige stukken kon genieten van de omgeving.
Het was een leuke en op sommige momenten spannende activiteit. Onderaan de laatste hindernis hebben we gekeken hoe de andere rafts naar beneden kwamen en we werden beloond met een omslaande raft, het zag er komisch uit hoe alle mensen half in paniek probeerde te zwemmen...ja sorry leedvermaak is topvermaak ;-)
Onze raft is netjes overeind gebleven, jeeeh!

Na het raften weer terug gereden naar Wanaka waarna we naar een nachtje slapen eindelijk gingen skydiven! Ik was redelijk zenuwachtig en Jan was relaxt. Toen we daar aankwamen mochten we in een ruimte die was aangekleed als een vliegtuigcabine (met echte vliegtuigstoelen) de instructie video kijken..het zag er allemaal vrij simpel uit..hoofd op de schouder van de instructeur, met je handjes op je borst en je heup vooruit en beentje naar achteren..gaan! Er waren nog twee Deense meidens die ook gingen..ondertussen mochten we nog allerlei opties kiezen: 12000ft of 15000ft, met een handcamera of een extra cameraman die meespringt..nou ja uiteindelijk hebben we toch het compleetje pakketje gedaan..(ik moet voorlopig nog 5 jaar bij Heerema blijven werken om deze vakantie bekostigen ;-))

even tussendoor: we kwamen er dus achter dat we tijdens de vlucht van Sydney naar Christchurch in hetzelfde vliegtuig zaten als de Deense meidens, haha! Wat een toeval..! Tijdens de vlucht hadden we elkaar niet gezien..we kwamen er achter nadat we wat hadden doorgevraagd.

Maargoed we werden als sardientjes in een klein orjanje vliegtuigje gepropt..aan de manier waarop we erin zaten had ik al door dat ik de eerste zou zijn die vanaf 15000ft zou springen...Het uitzicht was wederom erg mooi, je zag in de verte (als je goed kijkt op de foto's) nog sneeuw op de bergen liggen! Dan val je opeens uit een vliegtuig met 200km per uur, 1 MINUUT LANG! Het was echt een waanzinnige ervaring die we allebei zeker nog een keer over zouden doen, ook de stukjes die gefilmd zijn, zijn zeker de moeite en het geld dubbel en dwars waard! We hebben er allebei van genoten en geen moment doodsangsten gehad, alleen maar een waanzinnige kick!

Daarna zijn we gelijk doorgereden naar Te Anau, vanuit hier gaan we morgen een cruise maken naar Milford Sound..de fjorden omgeving! De camping en omgeving heeft heel veel weg van Zwitserland, 2 minuten lopen en we zitten bij het meer...Helaas kunnen we er niet heel veel van genieten want morgen zijn we heel de dag op stap en de dag erna moeten we een hele dag rijden..Onze kleur begint al weg te trekken..dus verwacht niet dat we als negers terug komen, we hebben geen tijd om te zonnen..hopelijk op Fiji ;-)

Nu nog even wat lezersvragen beantwoorden:
Tante Hennie; we verblijven voornamelijk in de grotere steden en daar hebben ze supermarkten die vergelijkbaar zijn met de Hoogvliet, meestal kopen we in voor 3 a 4 dagen..We eten zoal: aardappels met groenten (boontjes, worteltjes, bloemkool) ongeveer 2x in de week spagetti en iets van rijst. Als we met de camper reizen maken we voornamlijk zelf eten, in Australie zijn we denk ik 4x uiteten geweest van de 26 dagen. Tot nu toe zijn we 1x uit eten geweest in NZ...De momenten dat we in een hotel hebben gezeten uiteraard alleen maar uit eten ;-)
Piet; we doen niet aan voortrekkerij, maar als ik je een tip mag geven; je kan via deze site (beetje links onderin, zie tabje "sms") instellen dat je automatisch een sms ontvangt zodra er een berichtje is geplaats..maar dat kost uiteraard centjes ;-)
Onderweg naar Te Anau kwam er nog een rare ronde vogel laag overvliegen..we weten het niet zeker maar denken dat het een Dodo was..helaas geen foto kunnen nemen, sorry!
Ed; voor het skydiven hebben ze ons gewogen..we zijn geen gram aangekomen..wel afgevallen, ik zou maar even langs ene Hans A. gaan als ik jou was..er is iets mis met je oogjes ;-)
Hugo; wanneer ben jij voor het laatst in de Katwijkse duinen geweest? of zijn ze in de afgelopen 2 maanden zo "mooi" veranderd?
Arno: trek je niets aan van mijn familie, we zijn de ergste dislecten die er zijn!
Jet: ik zou zeggen mail je CV naar ikwilveelgeldverdienen@heerema.com en wie weet wordt je aangenomen (krijg ik weer een mooie bonus ;-)
Deena; ga zo door, blijf kruipen en oefenen met stapjes zetten, dan kan je ons strakkies tegemoet rennen op het vliegveld, het is dan nog net geen bedtijd ;-)
Jac: ik heb eens op de site gekeken van Les Mills en ik werd gek, onwijze gave lessen! Ga proberen sportlessen te doen in Christchurch, Wellington en ofcourse Auckland! Daar ga ik de Jam volgen van niemand anders dan GANDALF! (sorry voor de mensen die er niets van snappen, maar hij is echt de dans goeroe van deze sport/dans)

Wederom bedankt voor jullie volledige leesaandacht lieve leesbuiskindertjes ;-) tot de volgende x!

• 08 Januari 2011 - 10:12

hier de eerste

• 08 Januari 2011 - 10:32

PIET:

ha jan prit
    bedankt voor het verslag het ziet er vet cool uit , en prit ben je vaak maar het toilet geweest ,
    want die weg trekkende kleur was waarschijnlijk groen hahahahah

en dit is een dankbaar medium om met desengenen te communiseren,
    bedankt jan prit .

ja sab moet je maar niet gaan douchen :D

hahaahahahahah;d;d;d

• 08 Januari 2011 - 11:34

Raf, Sab En Kids:

zo we konden weer genieten van het verslag.
    foto,s zien er vet uit.
    was wel erg mooi weer.
    gaaf uitzicht.
    jammer dat je zo snel beneden bent.
    hoe was de landing.
    ging dat nog goed.?
    geen foto,s kunnen maken zeker bij het raften.
    nou geniet er nog lekker van na
    tot gauw xxx ons

• 08 Januari 2011 - 13:33

Lisa:

hihihihi wat een superleuke foto's!! dat moment dat jij uit dat vliegtuig springt Prit, echt lachen!! Lijkt me een geweldige ervaring. Ik heb ooit eens met Anja en Elise zo'n duik gemaakt met z'n drieen in een soort slaapzak en dan een heleboel meters naar beneden, dat je wordt afgeschoten. (Mamaaaaaaaaaaa!!!! HEEEEEELP!!!! vraag maar aan Anja hihi) Maar dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken met jullie duik!!

X voor jullie van mij
    Lisa

• 08 Januari 2011 - 14:05

Hans En Annemieke:

Gaaf al die foto's en verslagen, zit tussendoor schaatsen te kijken, weten jullie nog wel wat het is? Geniet maar met elkaar en Groet van ons uit Zonnig nederland

• 08 Januari 2011 - 14:06

Nelleke:

Gelukkig weer met beide benen op de grond, hoewel je natuurlijk wel zou willen blijven vliegen.
    Foto's zijn echt mooi geworden!!!
    We weten toch allemaal wel dat de dodo lang geleden al het loodje gelegd heeft?
    Maar een kiwi op de foto zou wel haalbaar moeten zijn, toch????

• 08 Januari 2011 - 14:11

Lucy:

Wat een lef hebben jullie toch! Ik zou nooit uit het vliegtuig gesprongen zijn, maar ik ben al bang in een achtbaan. Ik heb jullie verslag weer "bijgelezen", want de PC was van slag. Super mooie foto's stonden er weer bij! Leuk zo'n camper waar je niet eens je hoofd in kan stoten. Veel plezier maar weer in NZ.

• 08 Januari 2011 - 17:28

Arno, Sab & Fish :

Hej Lieverds!

GAAAAAAAAAAAFFF! Wat een avontuur, ziet er heftig uit op de foto's! Mooie foto's! Geniet er nog van, over 3 weekenden zijn jullie weer in NL..!

Kus van ons A,S&F

• 08 Januari 2011 - 18:33

Iris:

hoi jan en priscilla,het is echt leuk dat jullie uit een vliegtuig sprongen.
    En ik zie dat jullie het leuk hebben in nieuw zeeland.en toen priscilla nep deed toen ze een kangaroo kuste dat vond ik wel grappig.
    groetjes van iri

• 08 Januari 2011 - 18:47

Ed:

reactie sms:Toch lijk je op deze foto's in je gezicht wat dikker,Jan??

maar goed!!ziet er weer erg leuk uit.Nu begrijp je ook wel als ze zeggen: zo vrij als een vogel.verder is het een mooi uitzicht zeker.of hebben jullie alleen naar elkaar gekeken.;)

Ik sluit me bij lucy aan.ben blij dat ik met 2 benen op de grond sta.dat vind ik al hoog genoeg.

tot horens.

• 08 Januari 2011 - 18:51

Ed:

Dit is leuker dan kiten trouwens!!

• 08 Januari 2011 - 19:28

Jet:

Toch kleed dat pak slank af hoor Jan!!!!

Echt vet dat jullie dit gedaan hebben,hele coole foto's,ben benieuwt naar't filmpje,......

Prit vraagje: wil jij mijn CV schrijven????

• 08 Januari 2011 - 19:31

Jet :

Ed dat Jan z'n gezicht dikker lijkt komt door die 200km per uur !!!!!

Zijn wangen wapperen gewoon door de wind,......

• 08 Januari 2011 - 19:34

Djin:

echt gaaf!!!!,....maar als je nou op een verkeerde plek beland?
    Kun je ook door een wolk heen gaan?

Ik vind het echt vet al die verhalen,
    Kusje Kusje Kusje Djin

• 08 Januari 2011 - 22:49

Jan En Henny:

Dank je wel voor je uitleg over de boodschappen voor de maaltijden.
    We hebben nog niet gehoord of jullie nu goedkoper uit zijn dan in Holland, maar dat zijn maar details. Trouwens kan Jan koken?
    Jullie beleven hoogstandjes en extremen. Daar moeten wij niet aan denken.
    Vergeet ook niet goed om je heen te kijken en een dag te mijmeren.... bij een beekje... het geruis van een waterval...
    Ja dat afvallen of-fe bruin worden.... ome Jan zegt 'of geel van de misselijkheid'..... maar dat is niet zo lezen we.We keep in touch. We kijken mee.
    Groetjes

• 12 Januari 2011 - 13:29

Mich&Romy:

PS; piet dit zijn toch wel de ultieme spring foto's :D!!!