Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jan en Priscilla Haasnoot - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: JanenPrit

Blijf op de hoogte en volg Jan en Priscilla

09 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Na een paar dagen met spannende activiteiten, hebben we vandaag (zondag) de rust van de natuur maar weer eens opgezocht. We zijn vandaag naar het Fjordland van Nieuw Zeeland geweest. Dat is denk ik de ruigste natuur van NZ. Na een schitterende autorit van ongeveer 2 uur kwamen we aan in Milford Sound. Het "Sound" staat in dit geval niet voor "geluid" maar het heeft iets te maken met de grootte van het water. Voor de precieze feiten moeten jullie maar even googlen.

Om kwart over 1 vertrok onze boot waar we mee door de fjorden zouden varen, we moesten nog een soort haasten omdat we onderweg een paar keer gestopt waren om foto's te maken en te genieten van het uitzicht. Gelukkig waren we nog op tijd en hebben we tijdens de 2.15u durende boottocht echt genoten van de enorme fjorden....zie foto's. Daarna zijn we weer terug naar onze camping in Te Anau gegaan waar we nog 1 nacht slapen om vervolgens door te rijden naar Mount Cook, de hoogste berg in NZ. Daar zijn we van plan om een helikoptervlucht te maken.

ps. Tijdens de laatste en spannendste hindernis van het raften zijn er foto's genomen..wij waren de eerste en blijkbaar stond het fototoestel niet goed ingesteld dus we hadden geen ruige actiefoto's van het raften, alleen dat we suf dobberde in de raft..erg jammer want de foto's van de andere rafts zagen er spectaculair uit!

Nog eventjes voor tante Hennie; boodschappen hier zijn even/ of net iets goedkoper dan in NL. Uit eten is wel een stuk goedkoper voor 60 Euro (totaal) heb je ongeveer het duurste stukje vlees, toetje en drinken.

Geniet van de foto's en tot later

• 09 Januari 2011 - 10:44

Ed:

Waanzinnig gave omgeving.hebben jullie hier al een kiwi gezien??

grt ed en nel en kinders

ps: Helaas Piet,je bent nu niet de eerste met een reactie.;) ;) ;)

• 09 Januari 2011 - 10:47

AH Tip :

Tip voor tante Henny.
    Bij de AH zijn de hamsterweken aangebroken.
    2 rookworsten halen 1 betalen dusss...
    volgens mij zijn we dan goedkoper uit als in N zeeland.

ps: snel naar de AH,prit!!!!

• 09 Januari 2011 - 11:00

JW, Fransine En Kids:

Hi Lieverds
    Hartstikke leuk om zo met jullie mee te mogen doen.
    Ziet er allemaal geweldig gaaf uit.
    Dikke kus

• 09 Januari 2011 - 12:39

RAF:

foto,s zien er gaaf uit.
    vooral die nr. nz 107 met die waterval zo tussen die bergen vandaan.
    mooi uitzicht.
    leuk die zee(honden)leeuwen op de rots.
    geniet van julie avontuur tot gauw.
    hebben jullie een keer zin om te skypen (met webcam) met kids voor jullie s,ochtend voor ons s,avonds
    keaping touch
    groeten raf

• 09 Januari 2011 - 16:23

Jet :

Ziet er echt vet uit daar,..

ik heb net cultreel schilderijen van Kees van Dongen bekeken in het Booimans van Beuningen in Rotterdam, ook erg mooi maar heel anders,...

zie jullie later weer ,.
    xxx jet

• 09 Januari 2011 - 18:28

Debra:

Hallo lieverds, wat leuk om alle verslagen te lezen. Kunnen we toch een beetje meedoen/ Wel een beetje jaloers hoor :-) Veel plezier nog verder. XX Debra

• 09 Januari 2011 - 20:53

Jolanda:

Erg bijzonder dat we zo met jullie mee mogen doen, ook in het smsje wat we vandaag mochten horen. Mooie foto's van de schitterende omgeving. Vind wel knap, hoe jullie dat allemaal zo snel kunnen versturen. Misschien kunnen we samen nog weleens een keertje achter de computer kruipen priscilla...
    kus jolanda
    Dikke kus jolanda

• 09 Januari 2011 - 23:27

Piet:

hoi jan prit,
    nou prit een helikopter vlucht dat betekent dat je nog eens 5 jaar extra bij heerema moet blijfen want die maandagen zet geen zoden aan de dijk,

ja helaas , ed maar aan jou de eer ,
    ik had het erg druk met stokken,

en nelleke ik zag op het journaal dat er afgelopen vrijdag in nieuw zeeland een onbekend onder soort van de DODO is ontdekt het gaat hier bij om het soort dappere DODO ,volgens zeggen zijn ze veeloranje met een zwarte rug en 2 hoofden , en ze zijn wat zenuwachtig van aard , en wat wil nou het geval ze zijn ook nog op de foto gezet namelijk img1840 en img 1384 van het vorige verslag, fijn he dat ze niet allemaal zij uitgestorven .

en janprit jullie hebben het wel heel erg letterlijk op genomen met spring fotos wel vet gaaf cool hoor .

en sabine ik hoorde van arno dat hij niet eens weet hoe de computer aan moet , volgens mij zegt dat wel iets van jou ,
    ahhahahhahahhahahhahah

nou lieverts tot gauw en nog veel plezier kus

• 09 Januari 2011 - 23:50

Els Bal:

Maandag 0 uur 40 hallo luitjes k heb weer grnoten hoe schrijf je dysleksie want ik heb er ook last van k geniet v jullie berichten en reactie s ik wil als j thuis zijn wel een keer boodschappen met je doen Prit ik kan wel wat v je leren heb het goed d KUS Els XXX